söndag 5 december 2010

Julkalender - lucka #5


Egenmålade disktrsor är ett superenkelt sätt att sprida lite julstämning hemma. Eller som en personlig och rolig julklapp.


Ta vanliga vita disktrasor och textilpennor eller textilfärg och låt fantasin flöda. När du målat trasorna färdigt stryker du på dom i nån minut så att färgen fixeras. Sedan håller dom för disk efter disk.


Som ni ser på bilderna så har även Viggo varit med och skapat. Det här är ett perfekt pyssel för barn i alla åldrar.

6 kommentarer:

  1. Var köper man vita disktrasor och textilpennor förutom på Panduro?

    SvaraRadera
  2. Vita disktrasor har jag hittat på vanlig matvaruaffär och textilpennorna vet jag inte riktigt, men andra hobbyaffärer, liknande som Panduro, skulle jag gissa.
    Lycka till! :-)

    SvaraRadera
  3. Oj, detta är något vi måste pröva hos oss. Detta skulle passa både mor och dotter! Tack för tipset!

    SvaraRadera
  4. Det här är också en rolig och personlig julklapp! Jag fick en Juldisktrasa i Julklapp av min dotter förra året! Hon har gjort den själv. I år har jag tagit fram den!
    Tack för alla dina fina pysseltips! Så otrlogt många fina idéer du har!
    Kram
    Lana

    SvaraRadera
  5. haha...det här måste prövas!!Kanon kul tips!! :)

    SvaraRadera
  6. Så roligt, enkelt, fint! Du får ursäkta, men jag tycker Viggos motiv är bäst :)
    /helena

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra