tisdag 25 januari 2011

Fabriken - tisdagstema

När man bor i hyresrätt får man helt enkelt köpa läget när det gäller vissa grejer och hur dom ser ut. Man är ju inte så sugen på att lägga ut hur mycket pengar som helst på att renovera och fixa i lägneheten, när det egentligen inte är ens egen. Visst har vi lagt en del pengar på målning och sånt, men när det kommer till kök och badrum är det helt enkelt bara att köpa läget, som sagt.
Därav är vårt badrum inte mycket att skryta med, tyvärr. 

Men är det badrumstemaFabriken så är det. Så här kommer några småglimtar från vårt badrum.


Men jag ska inte klaga för mycket för vi har en sak i badrummet som jag älskar...


Ja, det är inte badankan jag tänker på, men badkaret! Jag är så glad att vi har ett badkar, för det finns väl knappast något bättre än att ta en varmt skönt bad! Nu på vinterna när det är kallt tror jag knappt jag skulle klara mig utan badkaret, men även på sommaren används det ganska flitigt.

Sugen på att se andra badrum? Gå in på Fabriken och titta runt.

13 kommentarer:

  1. Haha, där spelar vi i samma klubb du och jag;-) Man får hålla sig till detaljerna och det gör du fint tycker jag!

    Kram!
    A

    SvaraRadera
  2. Man får ju göra det bästa av situationen när man inte kan göra som man vill, men det såg så mysigt ut i badrummet! Kram Iréne

    SvaraRadera
  3. Fina korgar och badankor hör ju alltid till i ett badrum.

    Kram Elvira

    SvaraRadera
  4. Flakongen, här vill jag briljera med mina fantastiska franskakunskaper :) och inte nöja mig med att kalla den för parfymflaska. Fin är den, oavsett på vilket språk den "pratar".
    Hoppas att du har en bra tisdag!
    /helena

    SvaraRadera
  5. Fina detaljer och piff gör mycket trots att utgångsläget kanske inte alltid är det bästa! Och lyckans ostar ni som har badkar, det kan jag bara drömma om! Har en endaste gång i mitt liv bott i en lägenhet där det fanns badkar, och då delade jag lägenheten med 2 andra så man fick ta hänsyn till dem också, så det blev att passa på när man var ensam hemma. Nu i smällkalla vinten vore ett badkar verkligen perfekt!
    Ha en fin tisdag! :)

    SvaraRadera
  6. Tycker det ser mysigt och fint ut, du har fina detaljer :-)
    (ja det är sockervadd de äter på bilden, en stooor, jag är tacksam för att våtservetter finns i våra liv ,-)

    SvaraRadera
  7. Det såg ju jättemysigt ut! Vi har "bara" standardbadrum i vårt hus. När vi byggde tyckte vi inte att det var något att lägga pengar på.... så det var lite kakel som jag ändrade bara.

    SvaraRadera
  8. Handdukar och snygg förvaring i form av korgar gör hur mycket som helst och kan trolla bort tråkiga badrum. Jag tycker att det ser jättefint ut hos dig! Och badkar, det är en härlig lyx. Vi hade det i förra lägenheten men inte nu i huset och jag saknar det massor!
    /Kristina

    SvaraRadera
  9. Härligt med badkar och vilka mysiga detaljer du fått till. Glas-skålarna i mitt badrum kommer från Lagerhouse, vilket var så roligt i och med att det var just du (ofta-Lagerhouse-besökande-kvinna)som frågade ;)

    /Mia

    SvaraRadera
  10. Fina detaljer i ditt badrum!

    Det tråkiga med att bo i hyresrätt är just det här med att "köpa läget" när det gäller badrum o kök, men det finns ju många fördelar också! :)

    SvaraRadera
  11. Åh vad skönt med ett eget badkar! Nackdelen med att bo i bostadsrätt då, man kastar ut badkaret och sätter in duch för att karet tar för stor plats =)

    SvaraRadera
  12. är verkligen avis på badkaret! Vi har inget nu, men har haft det innan. Så bostadsrätt är inte alltid bra det heller haha;)

    Lycka till med shoppen!

    Kram Therese

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra