tisdag 15 februari 2011

Tisdagstema - tallrikar och bestick


Så långt som det bara går så brukar jag försöka hålla mig till ren inredning när det är tisdagstema och visa något här hemmifrån. Men denna vecka, när temat är Tallrikar och bestick, så går det bara inte. Våra tallrikar här hemma är helvita, tråkiga och kantstötta och besticken är slåta och tråkiga i rostfritt stål.
Ingenting att visa upp, med andra ord.

Så den här vecka blir det ett alternativt användande av tallrikarna jag visar.
Inspirerad av Ina så slog jag hammaren i en loppistallrik och gjorde örhängen, ringar, manchettknapper och ett hårspänne av skärvorna istället.


Bara sandpappra skärvorna släta och klistra fast dom med superlim på örhänget, ringen, hårspännet ellet vad det nu ska bli.


Sugna på att se mer tallrikar och kanske även lite bestick? Kika in hos Fabriken
i så fall.

34 kommentarer:

  1. Superfint! Jag testade något liknande en gång men det blev väl sådär. Ska prova igen!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Åh vilken fin idé. Vad för typ av sandpapper använder du?

    Kram

    SvaraRadera
  3. Men jädrans vilket bra tips! Supersmart!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  4. Heisan!
    Så fine ting det ble av denne asjetten! Nå går nok Blogglandia amok og knuser asjetter i de tusen hjem!
    Ha en glad dag!
    Klem fra Kaspara

    SvaraRadera
  5. Vad skoj och vad fina de blev.

    /Mia :)

    SvaraRadera
  6. Mm så fint! Hårspännet var ju urfiint.... Jag hade glömt av att det är tisdagstema idag så nu får jag ta fram lite porslin här på landet och fota ;-)

    SvaraRadera
  7. Oj men se där va fiffigt man kan mixtra med en trasig tallrik! Och så vackert det blev sen! Kul idé :)

    SvaraRadera
  8. Det var riktigt snygga smycken du har gjort!! :D Men ååh så fin tallriken var också (den hela, antagligen också den söndriga innan du gick på med hammaren ;) ), det är SÅDANA snygga jag ska jaga till min nya tallrikshylla :)

    SvaraRadera
  9. wow coolt!!
    och kul med lite annorlunda tallrikstema.

    kram.

    SvaraRadera
  10. men åh! jag har sett sånna ringar o andra smycken på designtorget, o smakar det så kostar det. men jag ska nog också göra sånna smycken själv. jättefint!

    SvaraRadera
  11. Mycket fint! Perfekt grej att göra med en tallrik som gått sönder lite eller så.

    SvaraRadera
  12. Bra och roligt andvändningsomrde för gammalt porslin!

    SvaraRadera
  13. Kul idé! Verkligen jättefina!

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  14. Vilken underbar idé! Nu blev jag minsann sugen på att testa...
    Riktigt tjusigt!
    Ha en fortsatt bra tisdag.
    Kramen.

    SvaraRadera
  15. Vilken rolig idé! Måste verkligen testa själv, manchettknapparna lät spännande;)
    Jag har ett par örhängen i porslin som jag har köpt, och varje gång jag har dem på mig får jag supermånga komplimanger.

    Kram Therese

    SvaraRadera
  16. Snyggt!
    Blir sugen på att testa själv.

    M v h
    Karin

    SvaraRadera
  17. Det är så kul att se hur uttrycket förändras med formen :) Finfina smycken tycker jag!

    SvaraRadera
  18. Vad fint! Jag har ju sådana där hårspännen, dags att krossa lite porslin tror jag!

    SvaraRadera
  19. Nåja, helt "off topic" var det väl inte.. Tallrikar som tallrikar, hela eller ej;) Inspirerande! //Petronella

    SvaraRadera
  20. Kul idé! Blåvitt porslin kan man aldrig tröttna på...
    Cecilia

    SvaraRadera
  21. Bra användning av en fin udda tallrik!

    SvaraRadera
  22. Oj då så fina smycken det blev... Du hat öga för att återanvända..
    Ha det bra!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  23. Jomen, det där skulle man ju ta och satsa på! T.o.m jag, som tidigare inte alls lyckats med mitt smyckesskapande, borde ju klara av det där.

    SvaraRadera
  24. Men hjälp vad du är produktiv och kreativ. Vilken kul tolkning av temat!! :)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  25. Vilket härligt bidrag till temat! Och det blev ju ett himla bra resultat.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  26. Toppenide! =) <3

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  27. Næhhhhh!
    Smart og skikkelig god ide!!! Skikkelig flott ble det, og det er jo kun fantasien som setter grenser for hva man kan lage av den knuste tallerkenen :o)

    Gratulerer så mye med tapetgevinsten også!
    Jeg var jo der da Andregasellen lagde innlegget og jeg ble så glad for at du var en av vinnerne :o)
    Hun var veldig nøye på å skrive navnet ditt riktig og da snakket vi en del om deg og jeg skrøt alt jeg orket vet du ;o)

    Ha en kreativ og flott uke videre snuppa!

    SvaraRadera
  28. Men så mycket fint det blev av loppistallriken! Jättebra idé!

    Annika

    SvaraRadera
  29. Det blev jättefint! Har också tänkt göra dmycken av porslin men inte kommit mig för än :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra