tisdag 7 juni 2011

Lampskärm


När jag var hemma hos min svägerska sist så fick jag en gammal lampskärm med mig som jag klädde om i ett roligt clowntyg och hängde upp i Viggos rum. Snabbt, enkelt och mycket roligare än rislampan som hängde där innan.

Att klä om en lampskärm är, precis som att sy nya kuddar, ett utmärkt och enkelt sätt att förnya i ett rum. Sy bara en tub som är lagom stor för skärmen, sy sedan kanaler i båda ändarna av tuben, trä i ett gummiband och dra åt på båda sidorna. Svårare än så är det inte.

13 kommentarer:

  1. Superfin och rolig! Tack för tipset!

    SvaraRadera
  2. Vilken jättesöt lampa!! Gillade dina godispåsar i förra inlägget också! /Louise

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Gillar dina tips!

    SvaraRadera
  4. Fin lampa, måste testas genast.Tack!

    SvaraRadera
  5. snyggt...! Kanske vore något till lillskruttens rum. Och vilket härligt kalas ni verkar ha haft, fast det är ju alltid skönt när det är över... :-)

    SvaraRadera
  6. Så fin lampe! Og så mange flotte innlegg her inne at jeg har vanskelig for å følge med. Du er såååå kreativ!
    Klem

    SvaraRadera
  7. Kjempefin!!! Den passer nok godt inn på barnerommet! KLEM.

    SvaraRadera
  8. Vad smart med gummiband, har alltid tänkt mig hur ska man göra det på enklaste sätt, men det är ju precis så som du säger! Gud vad bra! Tack för tipset!

    SvaraRadera
  9. Det ble en fin lampe på barnerommet:) Artig stoff!
    Jeg har en bordlampe i stuen som jeg har tenkt å fornye en gang, så da kommer ditt tips kanskje til nytte...
    Ha en koselig kveld!

    SvaraRadera
  10. Finfin!!

    Supertack för tipset att sy mössan nedan också. Har velat prova länge men inte riktigt vetat hur man ska göra.

    /Mia :)

    SvaraRadera
  11. Ja det är verkligen superbra att klä om lampor, lätt som en plätt och blir himla fint :-)

    SvaraRadera
  12. Så söt den blev! Och tack för bra tips! :)

    Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra