fredag 10 juni 2011

Snålskjuts

När det är strålande sol och varmt ute nästan varje dag, och man dessutom har en son som fyller 3 år, en kompis som fyller 30 och en lillebror som tar studenten, så blir det inte mycket tid över för pyssel och fix. Därför har jag inget vettigt alls att skriva om eller visa idag.

Däremot har jag ju mapp på datorn - Tips, idéer och inspirationsmappen - som ständigt fylls på med roliga bilder och tips som jag hittar hos alla andra duktiga bloggare. Så idag tänkte jag helt enkelt åka lite snålskjuts på andra och visa några av de senaste härliga tipsen jag sparat i mappen.


Supersnella har stämplat jättefina och roliga egna skålar. Jag älskar det här tipset och kommer garanterat göra mina egna skålar snart. Måste bara komma på något fyndigt att skriva på dom. 


Även inne hos HönaPöna är det stämplat som gäller. Hon gjorde jätteroliga kökshanddukar med hjälp av frukt och grönt.


Namaste har gjort de mest fantastiska sakerna med härliga retrotapeter. Bl.a dom här kylskåpsmagneterna.


Duktiga Hildemiho visade en väldigt söt och enkel tavla hon gjort för ett tag sedan.


För inte alls så länge sedan så snubblade jag in på en ny blogg. Kreativa Helena gör en massa fina saker, och den här hatthängaren fastnade jag lite extra för. Tjusig va?!


Och trots att sommaren är full gång så kan det vara lite mysigt att tända ljus på kvällen. Inne hos Spirello ramlade  jag över jättefina ljuslyktor som är gjorda av virkade dukar.


Hoppas ni får en underbar fredag, mina vänner!!

12 kommentarer:

  1. Gillar dina små bloggtips. Ska surfa vidare...

    SvaraRadera
  2. Bra tips, tack så mycket. Ska spara och ta fram en dag när inspirationen tryter!

    /Johanna

    SvaraRadera
  3. Fint med litt tips og inspirasjon fra bloggeverden:))
    God helg, Petra!

    SvaraRadera
  4. Såna här blogginlägg är superbra dom också - tack för tipsen!

    SvaraRadera
  5. När du inte har eget fix att bjuda på finns det tydligen klockrena tips i rockärmen. Vad mycket fint. Gillar tavlan med alfabet och skålen; först till kvarn. Många nya bloggtips för mig med.
    Ha skoj på alla festligheter. Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Ja man kan inte alltid hinna med..härliga blogg pysseltips.. =)

    SV: Tackar skoj att du gillade mina tavlor! =)

    Ha en fortsatt fin helg! <3
    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  7. Vad kul! Nu fick jag några nya bloggar att kika runt i!
    Hoppas du får en fin helg!
    Ullis

    SvaraRadera
  8. Fantastiskt fina ljuslyktor! Borde de inte vara lite brandfarliga dock? :D

    SvaraRadera
  9. Så mye fint!
    Dette var et inspirerende innlegg!
    Takk!
    God langhelg!

    SvaraRadera
  10. Så koselig å bli linket til :) mange fine tips! Takk!

    Ha en super helg videre!
    Klem

    SvaraRadera
  11. Tack så mycket för de orden fina du. Så glad jag blev!! :) Stämpla och göra ljuslykta måste bli nya DIY här hemma. Det är helt klart!

    Tack för tips!!

    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra