fredag 27 januari 2012

Thank God It´s Friday!


Härliga fredag!
Färska tulpaner är inhandlade och utplacerade lite varstans i hemmet och myskläderna är på. Mannen har flytt fältet för kvällen och är ute med kompisarna så jag är ensam hemma med barnen. Fredagsmenyn fick barnen äran att bestämma och valet föll på makaronipudding. Kanske inte den mest typiska fredagsmaten men dom är nöjda. Viggos reaktion när han fick se syskonens val var denna:

Åh, mamma jag älskar makaronipudding!
Och jag älskar dig. 
Fast jag älskar nog makaronipudding lite mer...

I soffan ligger virkningen och väntar. Efter alla rara och peppande kommentarer på förra inlägget så har faktiskt en liten gnutta ork och pysselanda smugit sig på och jag tror jag ska virka ett par maskor framför TV:n ikväll.

Trevlig fredag till er alla där ute!

9 kommentarer:

  1. Makaronipudding som fredagsmys... de e grejer de! ;) Lycka till med virkningen. det ser fantastiskt ut! Trevlig helg! kram emelie och elin

    SvaraRadera
  2. Kan bara instämma. Har också firat in helgen med att köpa tulpaner och även här föll valet på röda med gul "kant". Någon makaronipudding blir det dock inte. :) Ha en skön kväll, och helg såklart!

    SvaraRadera
  3. så herlige ord i fra gutten din ;)
    bra du har fått igjen litt energi, det gjør godt med gode ord!

    fargene på hekleriet ditt var nydelige!
    god helg til deg!

    SvaraRadera
  4. Det kommer ju bli en toppenfredag för er...makaronipudding och allt :)

    SvaraRadera
  5. Låter som en underbar fredagskväll!

    SvaraRadera
  6. Hihi skön kommentar;) Ha en mysig helg. Kram Johanna

    SvaraRadera
  7. Herlig kommentar. :)

    Ha en fin fredagskveld. Den beste kvelden i uken!

    SvaraRadera
  8. Fina bilder, virkningen ser lovande ut också!

    SvaraRadera
  9. Storasysters fredagsmiddagsval var "pastasrkuvar med makaroner". Okej.. behöver jag säga att vi vuxna åt något annat? ;-)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra