onsdag 29 februari 2012

Mer trikå att ha runt halsen


Det är inte många dagar om året jag går utanför dörren utan en halsduk eller sjal runt halsen. Så sjalar kan man aldrig ha för många av, med andra ord. Och nu när vintern verkar ha dragit sig tillbaka och det börjar bli varmare så behöver man ju inte ha de tjockaste, tjockaste stickade halsdukarna längre så jag håller istället på att ladda upp garderoben med ett gäng mjuka och sköna trikåsjalar.

Samtidigt som jag kämpade och svor över sjalen med flätor så passade jag även på att sy en annan variant med spets. Denna var dock väldigt mycket enklare att få till och sömnaden gick betydligt mer smärtfritt.

15 kommentarer:

  1. hey petra ;) i just found your blog. this scarf is really pretty, i like it!
    wish you a nice day, svenja

    SvaraRadera
  2. Wow, vad snygg, lika den flätade sjalen du visade i det tidigare inlägget. Du vet att du fortfarande är min pysseldrottning va? ;)

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  3. Supersnygg! Nu blir jag ju sugen på att sy en sjal :)

    SvaraRadera
  4. Jag är likadan dessutom får jag lätt nackvärk när det är kallt och dragit(pensionärs varning;-)då är en sjal ett måste. VIlken fin kombination med spets och trikå och jag gillar verkligen den med flätorna.
    Få se om jag tar tag i att göra lite sjalar nu till våren.

    SvaraRadera
  5. Vilken färg! Och så snyggt ned den vita spetsen! :)
    Lana

    SvaraRadera
  6. Ännu en underbar sjal, och vilken vacker färg! Jag är också "sjaloman" och kan aldrig få nog av dem. Borde kanske testa att sy några själv, vill gärna ha lite tips. :)

    SvaraRadera
  7. Wow vilka snygga sjalar du har gjort! Inspirerande! Den här varianten med spets har jag också dreglat över på pinterest, men som med så mycket annat där så blir det inte så mycket mer med det. Heder till dig som gör dessa vackra kreationer till verklighet!

    SvaraRadera
  8. Vilken vårsnygg sjal! En av mina bästa färger.

    SvaraRadera
  9. Så fina sjalar du gjort! Den röda är fantastisk med sina flätor och ickeflätor blandade, och den här turkosa är så fin med spetsen och själva färgen är ju fantastisk! :)

    SvaraRadera
  10. Åh my, Vad SNYGG!!! Me like!!!! Älskar även Viggos underbara tröja i inlägget innan.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Så fin den också! Älskar färgen! :)
    Kramar

    SvaraRadera
  12. Dette skjerfet var også kjempefint....du er så kreativ:-)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra