lördag 14 april 2012

Plan B


Imorse när jag vaknade fick jag verkligen anledning att ta ett djupt andetag, räkna till tio och tänka på ett citat jag läste för ett tag sedan; "Life is all about how you handle Plan B". För när det plötsligt låg en decimetar snöslask på marken var det bara att låta Viggos nyinköpt cykelhjälp ligga kvar på hyllan, lämna cykeln opumpad i förrådet ett tag till och plocka fram Plan B.


Plan B bestod av frukost i sängen och en bra film och sen bakning med Viggo. Pepparkaksmuffins med vit choklad i.


Mellan muffinsbak och stenhårt tumhållande för att snöslasket drar sig tillbaka snart, har jag fått ett beställt lapptäcke tillklippt också.

Nu återgår jag till att klämma tummarna för att snön försvinner och inte ger sig till känna förens tidigast i december igen. Och så ska jag roa mig en stund med min nya drog - Instagram.

12 kommentarer:

  1. hihi... vilket bra citat! Hoppas också att snön försvinner hos er, själv har jag och HönaPönan cyklat 8 km idag, jag blev riktigt imponerad av henne! Och så hittade vi vitsippor, lycka!

    SvaraRadera
  2. Muffinsarna ser goda ut iaf! Här slaskregnar det också :-/

    SvaraRadera
  3. Det låter förskräckligt med snö! Här har vi haft riktig vår idag!! Men fredagen var det regn som gällde heeeela dagen! Mumsiga muffins och vad bra att du hade en plan B!! kram emelie och elin

    SvaraRadera
  4. Jag hade turen som lämnade Stockholm igår för ett soligt och vårigt Örebro. Räknar stenhårt med att snön är borta när jag drar hemåt imorgon. Din plan B ser väldigt god ut.

    SvaraRadera
  5. mm m, en god plan B!
    koselig å finne deg på instagram, jeg er hekta!!

    SvaraRadera
  6. Det så definitivt ut som en god plan !
    Fin søndag til deg :)

    SvaraRadera
  7. Se där ja, det löste sig ändå! Så trist med snö nu! Ha en fortsatt fin söndag.

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Hua...förstår att snön inte var särskilt välkommen!! Men din plan B ser riktigt smartig ut! Alltid något!! /Louise

    SvaraRadera
  9. Det låter jättegott! Jag har skickat vidare en award till dig! Gå in på min blogg för vidare instruktioner =)

    Du har verkligen en jättefin och inspirerande blogg!

    SvaraRadera
  10. Mums! Har en sådan där färdig mix med mjuk pepparkaka hemma. Nu vet jag precis vad jag ska göra med den.
    Åh, ditt fina kakfat! Det här med znö..... Say no more!

    SvaraRadera
  11. Härliga färger ser jag i bakgrunden på bilden! :)
    Ha en fin kväll!
    //Lana

    SvaraRadera
  12. Mm det ser väldigt gott ut! Bra citat, så sant!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra