lördag 2 juni 2012

Äntligen egen müsli


När jag för någon månad sedan såg att dagis skulle ha stängt den 1 juni och att jag och Viggo alltså skulle vara lediga och hemma då så ingick det inte riktigt i planerna att det skulle spöregna och vara 10 grader varmt (eller kallt, snarare) ute. Men så blev det alltså och vi fick hitta på andra saker att roa oss med igår än att vara ute i solen. Som till exempel att göra egen müsli.


Müsli är nåt som stått på Att göra-listan länge, men det var alltså inte av förens igår som jag äntligen fick ändan ur och gjorde den. Jag kände mig som värsta Underbara Clara när jag stod där och gjorde egen müsli. Huslig som sjutton.


Och så blev det premiärklippning i nya fin-papperna också.

9 kommentarer:

  1. Hemmagjort är bäst! ser himla gott ut och burken blev jättefin!
    Ha en bra kväll!
    kram

    SvaraRadera
  2. Takk for at du deler oppskriften, den må jeg prøve å lage, ha en fin helg videre, klemmer fra Wilhelmine

    SvaraRadera
  3. Det är så gott med hemmagjord müsli, man vill aldrig mer köpa igen!

    SvaraRadera
  4. Finns inget bättre än hemmagjort! Ser mumsigt ut! / Annika

    SvaraRadera
  5. Sånt fint inne-pyssel. Perfekt för en regnig dag. Egen müsli. Man får precis det man vill ha. Pappret är otroligt fint. Det sprider sommar ända hit, trots regn och rusk.

    SvaraRadera
  6. ah... egen müsli är roligt att göra... perfekt gå-bort-present också! Gillar dina fina etiketter!

    SvaraRadera
  7. M, gott! Regnet kan gärna försvinna långt långt bort nu - för lite sol är efterlängtat!

    SvaraRadera
  8. Å. hemgjord är den godaste. Än så länge har jag sån tur att jag får av min mamma då och då. (fast jag är vuxen)

    Jättefin etikett!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra