fredag 17 augusti 2012

17: Drömresa


De senaste åren har jag haft två resmål som stått extra högt upp på listan över platser jag bara måste besöka. Rom och New York. Förra sommaren fick jag äntligen besöka fantastiska, fantastiska Rom och i våras var vi i gigantiska, häftiga New York.

Så vad händer nu då? Var går drömresan nu? Inte för att det inte finns hundratals platser jag mer än gärna vill besöka, men jag har ingen sån där självklar "Dit måste vi åka. Nu!". Nej, för tillfället skulle jag kunna resa varsom helst. Bara jag får resa. Alla resor är drömresan, känns det som just nu. Jag surfar på resesajter och slukar resereportage med samma hunger som nån som inte ätit, eller ens sett mat på vykort, på flera månader.

Nej, i vinter, när bebisen är ute och vuxit till sig lite blir det en resa. Var som helst. Bara det är sol och värme, bad och god mat.

Fler drömresor hittar ni hos Kristina.

Tidigare i fotoutmaningen augusti:

6 kommentarer:

  1. just nu känner jag precis som du... jag kan åka vart som, helst NU! Får se om det prioriteras här i renoverings-meckat!
    Kram...

    SvaraRadera
  2. Ja du den resa du ska göra nu med ett barn, är väl högsta drömresan;) Så min granne, kanske vi ska ta och ses någon dag? Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Har aldri vært i NY eller Roma, men de står begge på listen.
    Klem :-)

    SvaraRadera
  4. Tänk om man fick välja tre ställen att åka till och någon annan betalade för hela kalaset!!!

    SvaraRadera
  5. Vilken fin-fin jordglob du har! Jag hade gärna sett Brasilien jag :D Eller Tokyo kanske?

    SvaraRadera
  6. Vi åkte ju till Vietnam och Thailand när lilla L var 8 mån vilket var otroligt härligt. Nu funderar vi på Indonesien när den här bebisen är ett. Mest bara för att få åka iväg på hösten. Men jag gissar att det inte blir lika lugnt med en ettårig och en fyraårig som med EN bebis...

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra