onsdag 26 september 2012

Omväxling förnöjer


Inne på sjätte veckan som mammaledig. Fem hela lediga veckor avverkade. Alltså en hel del barnvagnspromenader och alltså en hel del timmars stirrande på de virkade ugglorna. Nu har vi tröttnat på ugglorna. Både Flora och jag. Ja, ok... det kanske är lite mer jag än Flora som tröttnat. Hur som helst behöves det något nytt.


Vimplar! Vimplar funkar alltid. En enkel färgglad vimpelradda i miniformat blir vad vi vilar ögonen på de kommande promenadtimmarna. Omväxling förnöjer.

 
Ja, så var det åkpåsen. Måste ju skriva något om den underbara åkpåsen. Ni som följer mig på Instagram har redan sett den. Min mormor har plockat fram garnet och stickorna och gjort det igen. Och denna gång har hon nog överträffat sig själv.

18 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk åkpåse!! Och gulligt med vimplarna!

    SvaraRadera
  2. åh! bra idé med vimplarna, passar min återbruksutmaning! åkpåsen var verkligen superfin!

    SvaraRadera
  3. Jag följer dig ju på intsagram och har sett både åkpåsen och vimplarna... Så himla fina båda två!! Är det din mormor som bidragit med pyssel-sy-virkgenen? /Louise

    SvaraRadera
  4. Fint med små vimplar! Förstår att man vill ha lite omväxling om man går och tittar på det mycket :)

    Vilken fin åkpåse hon har gjort, helt fantastisk!

    SvaraRadera
  5. Älskar både vimplar och åkpåsen!!

    SvaraRadera
  6. Alltså.... Jag dööööör!!! Vad söta =) Älskar dina vimplar (barnen med)

    SvaraRadera
  7. Sååå fint! Både vimplar och åkpåse.. följer dig på Instagram :)

    SvaraRadera
  8. En underbar åkpåse, som givetvis får en alldeles särskild betydelse utifrån vem som skapat den :)

    Vimplarna går inte av för hackor de heller :)

    SvaraRadera
  9. Vilka söta vimplar! Och åkpåsen är HEEEELT ljuvlig! WOW! Blir helt såld och helt avis!

    SvaraRadera
  10. Åh exakt såna där vimplar har jag tänkt göra till max vagn! Jag har kommit så långt att jag har en hög med småvimplar brevid symaskinen! Great minds think alike!

    SvaraRadera
  11. Vilka fina vimplar, jättesött att ha på vagnen. Och åkpåsen är verkligen i en klass för sig, så roligt med sådana ting som någon kär gjort.

    Ha en fortsatt fin vecka!

    SvaraRadera
  12. Söta vimplar och säkert alldeles lagomt för lillpyret att titta på.

    Åkpåsen, åh vilken gullig mormor du har. Den är jättefin

    Ha en fin vecka. // Lissen

    SvaraRadera
  13. Jamen i hela fridens namn! Att jag inte kommit på att göra sådana där till barnvagnen?!! Det var ju urgulligt! :) Tack, tack för tipset! Det kommer nog bli flera varianter, både presenter och till mig själv. Kul!!!

    SvaraRadera
  14. Vilka underbara små vimplar. Jag snor idéen direkt och gör ett par på stående fot. Och hälsa mormor att hon är fantastisk. Vilken suveränt tjusig åkpåse. ♥♥♥

    SvaraRadera
  15. Superfint! Det är något särskilt med minivimplar och minigirlanger. :-)
    Och sent tack för kommentaren på mitt pyssel i måndags. :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  16. Jisses vad fin girlang och jättefin åkpåse!

    SvaraRadera
  17. I Force Factor work out can't be used under a lift weights lot of ahead of the game
    muscle builders that encountered success by natural means without steroids, chemicals or anything dangerous.


    Feel free to surf to my page jacked 3d

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra