tisdag 27 november 2012

Äntligen färglöst


Härom veckan när det var kuddtema i Fabriken, fick ni se den mjuka pälskudden (det råder ständigt krig om vem som ska få mysa på den i soffan) och de stickade kuddarna. Då var dom senaste nytt på kuddfronten här hemma. Vad som var på gång då var förvandlingen från turkost och blått i soffan till vitt, svart och grått. En förvandling som nu är fullbordad. På Stoff&Still hittade jag det perfekta tyget till de sista kuddarna.


Så nu är det äntligen helt färglöst i soffan.
Ja, bortsett från den där sprattlande lilla typen förstås.

Och så var det tävlingen. Asså, kom igen nu!
De två senaste gångerna jag lottade ut lapptäcken och filtar så var det 48 resp. 62 deltagare. Nu är det än så länge ynka tre personer som är med (100 % vinstchans till dom tre med andra ord, eftersom det ligger fem vinster i potten). Nog måste det väl vara fler än tre personer som har råd att bidra med 50 kr till Unicef och på så sätt också ha chansen att vinna?!

3 kommentarer:

  1. Jag håller precis på med samma sak hemma. Köket är nu färglöst ;-) Vardagsrummet är på god väg, två filtar är på väg hem från ellos och jag önskar mig två kuddar i julklapp. Jag har också haft just turkos och blå och älskar det fortfarande, men visst känns skönt att rensa bort!

    SvaraRadera
  2. Omväxling förnöjer! Kommer att tänka på det här http://decor8blog.com/2012/11/19/black-white-holiday-decorating-ideas/ - På tal om det "klassiska" julpyntet du köpte på loppis o inte hade hjärta att tala om att du skulle måla och pimpa om :)

    Hoppas allt är bra med dig!

    //Petronella

    SvaraRadera
  3. FLotte flotte puter med fine mønstre! Det er vanskelig å være helt fargeløs, hihi fargene sniker seg inn over alt! Men forrandringer fryder, det er helt sikkert! Klem

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra