onsdag 14 november 2012

Startskottet har gått


För julen alltså.

Kom hem från en tur på stan igår med Amaryllisar, jultidning, juldoftande ljus och finaste papperna till julkortspysslet. Nu kör vi så det ryker. Ända in i kaklet den 24:e.


Först ut - ett gäng stjärnor i svart skinn. Idén till stjärnorna knep jag rakt av och skamlöst från An-Magritt. Kanske hänger jag några av stjärnorna i ett ris, som An-Magritt hade gjort. Eller så får dom aggera dekoration på klapparna eller kanske på glöggflaskan.

12 kommentarer:

  1. Fina stjärnor- och användbara, inte bara till jul:)
    /Ninni

    SvaraRadera
  2. snygga... kanske snor jag idén rakt av, av dej! :-)

    SvaraRadera
  3. så fine stjerner! jeg har ikke noe skinnstoff jeg da, men har laget en haug i sølv! de skal pynte årets julegaver :)

    SvaraRadera
  4. Kul med julpyssel och stjärnan blev väldigt dekorativ på amaryllisen! Kör så det ryker! / Annika

    SvaraRadera
  5. Du lager så mye fint, flinke deg;)) Det er alltid så hyggelig å lese bloggen din, ha en fin kveld videre, klemmer fra Wilhelmine.

    SvaraRadera
  6. Japp, ända in i kaklet! Snygga stjärnor, jag snor den idéen skamlöst av dig;-)

    SvaraRadera
  7. Stjernene pyntet fint opp på amaryllisene dine:))

    SvaraRadera
  8. Ja, det er fint å starte med juleforberedelsene tidlig - da blir det ikke så stressende når det nærmer seg :)

    SvaraRadera
  9. Vad lustigt! Idag såg jag bruna skinnhjärtan på stan och tänkte (som vanligt...) "sånna där kan jag göra själv!" Men tänkte nog göra både hjärtan och stjärnor. Speciellt nu, när jag såg hur fina dina stjärnor är.

    SvaraRadera
  10. Snygga! Ibland är det enklaste det finaste.

    SvaraRadera
  11. Fin fina stjärnor och snyggt papper. Ha en bra kväll. /Anna

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra