måndag 5 november 2012

Turbolampa i tyll


Om ni saknar tid eller ork (eller kanske både och) att pilla och sy för hand och göra tyllampan jag gjorde för ett tag sedan kan ni istället göra turbovarinten som jag gjort till Julias rum.

Här är utgångspunkten samma enkla lampskärm från Ikea men istället för att slita sönder den och sen sy fast massa meter tyll för hand så har jag låtit den vara som den är. Sen en enkel tyllgardin där jag, i den redan färdigsydda kanalen, drog igenom en bit vitt garn och knöt åt kring lampskärmen. Till sist är det bara att klippa av gardinen i den längd du vill ha lampskärmen. Enklare och snabbare än så blir det knappast. En lampskärm, en gardin och en bit garn. Voila!

12 kommentarer:

  1. Tjusig idé! Visst är det trist när orken tryter...

    SvaraRadera
  2. Alldeles underbar! Var hittar man en tyllgardin?

    SvaraRadera
  3. Superfint tips och vi uppskattar verkligen att det går på turbofart! Kram från oss

    SvaraRadera
  4. Haha, jag tar din idé direkt och lägger i högen 'att-göra'. Tack!

    SvaraRadera
  5. Verkligen fin! tänk att det kan bli så bra med enkla medel :)

    SvaraRadera
  6. Fiffigt! Lampan blir ju helt annorlunda och tusen gånger finare! / Annika

    SvaraRadera
  7. Duktiga du! Tar din påhittighet aldrig slut? Och de där blingandet av kläder - briljant! Har massa grejer i min garderob som behövs blingas.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra