måndag 17 december 2012

På pinne


Hur genialt är det inte att sätta tryfflarna på pinne!?
En sån smart grej så man undrar varför det har dröjt ända till 2012 innan någon kom på det. Eller i alla fall varför det dröjde så länge innan genidraget nådde min vetskap.


Med tryfflarna på pinne så slipper man allt kladd och slick på fingrarna. Och dessutom ser det riktigt snyggt ut. Jag piffade till mina pinnar med lite tvinnat bomullssnöre men här skulle också den gamle vännen washitejp vara ett utmärkt sätt att höja tjusighetsgraden på pinnarna.


Smaken på tryfflarna är (givetvis) pepparkaka. Toppbetyg på den!

12 kommentarer:

  1. Du är smart du, och snygga blev de med! :-)

    SvaraRadera
  2. Åh, vad fint! Och det vattnas lite i munnen på mig när jag ser de där pepparkakstryfflarna...

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Håller med, så smart! Märkligt att det inte är vanligare...

    SvaraRadera
  4. Smart och snyggt!
    God Jul!
    Ullis

    SvaraRadera
  5. Snyggt och smart. Jag kanske sticker pinnar i pepparkaksbollarna också.

    SvaraRadera
  6. Så mycket fin julinspiration du bjuder på vännen! Kram

    SvaraRadera
  7. Veldig god ide. Mange godsaker på brettet ditt -nå kan bare jula komme :)

    SvaraRadera
  8. Gott och smart -en oslagbar kombination! :)
    Ditt bord ser himla inbjudande ut!

    SvaraRadera
  9. Tjusigt! Set ut att vara fullt med godsaker på ditt bord :)

    SvaraRadera
  10. Mye søtt og godt der, du! De rosa skumnissene er nok ekstra gode;)

    SvaraRadera
  11. Men så läckert. Nu längtar jag, om möjligt ännu mer tills i morgon. Nu blir det söndagens GG på play... :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra