söndag 10 februari 2013

Söndagsbilden #7

Idag firar vi familjens första tonåring. William fyller 13 år. Kusinerna är här, har bjudits på hemmagjorda hamburgare till lunch och snart vankas spagetti och köttfärssås. Till fikat blev det gräddtårta som var så tjusig att jag var alldeles mallig. Nästan oklädsamt nöjd med min tårta, var jag. 

Mitt i firandet och söndagsbestyren glömde jag helt bort att fota någon söndagsbild.
Och plötsligt var det mörkt ute.


  Det fick bli till att leta i arkiven och gräva fram en av bilderna jag tog till torsdagens återbrukstema, men som aldrig användes. En glimt att mitt tygskåp. Jag gjorde mig ju till, sorterade och färgkoordinerade alla tygerna innan jag fotade, så det känns ju snopet att inte visa någon av bilderna alls.

Alla dessa härliga tyger. Min egna lilla skatt. Många loppistimmar och mycket letande ligger bakom samlingen.

Titta på fler söndagsbilder hos Fabriken.

11 kommentarer:

  1. Den samlingen blir man allt lite avis på... Särskilt när den är så där fint färgkoordinerad!

    SvaraRadera
  2. Flotte stoffer - slike blir man glad av og lysere til sinns når det er mørkt ute :)

    SvaraRadera
  3. Sooo so many lovely fabrics in one photo ;)

    SvaraRadera
  4. Innehållet i det tygskåpet är verkligen en skatt... och vad fint du har färgkoordinerat, snyggt jobbat!

    SvaraRadera
  5. Imponerad är jag av det där tygskåpet. Härliga färger...

    SvaraRadera
  6. Wow, vilken härlig tygsamling. Jag sydde mycket under min föräldraledighet och hade älskat din samling!

    SvaraRadera
  7. Åh vad fina tyger! Har en del jag med :-)

    SvaraRadera
  8. Åh, så mycket fint du har där!

    SvaraRadera
  9. Vilken fin samling tyger, och härligt med ordning och reda. Tyvärr är mitt tygförråd inte alls lika sorterat...

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra