måndag 22 april 2013

Hemma hos drottningen


Sist jag var hemma hos Anna (ni vet, macaronkatastrof-dejten) så passade jag på att knäppa ett par bilder på hennes fina hem. Medan hon var nere i köket med båda våra bebisar och testade livet som tvillingmamma så vandrade jag runt kameran i högsta hugg.


Jag gissar att många av er som hälsar på här även kikar in hos Anna titt som tätt. Ni känner er nog rätt hemma i hennes vinklar och vrår redan men här har ni nu samma vinklar och vrår, fast sedda genom min kameralins.


Den här donnan är helt klart stillebenas okrönta drottning. Små och stora tjusiga arrangemang i olika teman huserar lite varstans i huset.


Jag menar, människan lyckas till och med kamoflera bort något så fult som högtalarna till ljudsystemet med sina arrangemang. Är inte det värt Drottning-titeln så vet jag inte vad som är det...


Hur fint är inte Eiffeltornet egentligen?! Jag är inte den som köper turistiga souvenirer och krims-krams när jag reser, men när åker till Paris om tre veckor så kommer jag garanterat promenera in på första bästa turistshop och köpa mig ett helt gäng Eiffeltorn i olika storlekar.


Fräscha små kvistar av växter och grönt är utplacerat på alla tänkbara hyllor och vrår.


Ni börjar fatta grejen va...? Jag tog hur många bilder som helst och har svårt att sålla och välja bland dom. Det är ju så roligt att fota hos andra och det är ju så fint alltihopa hos familjen Sylt.


Med denna bildkavalkad önskar jag er en fin måndag och en bra start på nya veckan!

4 kommentarer:

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra