onsdag 19 juni 2013

Ibland så skiter man i att passa på


Det värsta med den svenska sommaren är inte det osäkra vädret. Det värsta är inte att man aldrig vet om solen ska skina och termotern visa 25 grader eller om det istället blir regn och 15 grader. Nej, det värsta är att när det väl är fint väder och solen skiner så måste man alltid "passa på att vara ute". "Man vet ju aldrig när solen visar sig igen så det är bäst att passa på medan den är framme."

Och om man nu stannar inomhus och struntar i att gå ut fast solen skiner... då får man nästan dåligt samvete. Nu är det slut på det larvet för min del. Med start från igår kväll så gör jag det jag vill, när jag vill, oavsett om det är en inomhusaktivtiet och solen gassar utomhus. Därför struntade jag totalt i att solen sken och termometern stod över 20-sträcket igår kväll och stannade inne och ägnade mig åt potatistryck istället.

8 kommentarer:

  1. Bra där! Detta eviga passandet av solen.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Du har helt rätt, jag med får dåligt samvete om solen skiner men börjat ändra på det.. Gör vad jag vill o det känns bra

    SvaraRadera
  3. haha... jag har slutat att passa på för läge sedan. Man blir lite blek, men hinner mycket roligt!
    Vad gör du för spännande då?

    SvaraRadera
  4. Håller med helt hållet, åh vad roligt med potatistryck!

    SvaraRadera
  5. potatistryck - det bästa som finns på sommaren ju! oberoende om solen skiner eller inte

    SvaraRadera
  6. Helt rätt. Det gäller att passa på att pyssla när man känner för det och då kan man ju knappast bry sig om vilket väder det är ute.... ;-)

    SvaraRadera
  7. Sådär är jag också, o det e så dumt. Det känns som om man inte "får" vara inomhus när vädret är fint. Ska ta efter dig o strunta i det. Försöka i alla fall :-)

    SvaraRadera
  8. Precis min åsikt!! Varför sitta ute i solen och bara längta in till pyssel?

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra