söndag 1 september 2013

En hemlig gömma


Vi hittade en gammal bok i källaren. En bok som ingen brytt sig om på åratal så vi skar ut sidorna och plötsligt så hade vi något som var minst lika roligt som bilsamlingen, tågbanan och leksaksköket.


Ett alldeles eget, hemligt gömställe. En hemlig gömma som varken storebror eller storasyster känner till och just nu smids det storslagna planer om hur deras mobiltelefoner, hemmanycklar, nagellack och hårvax ska beslagtas när dom kommer tillbaka till helgen, och gömmas. Gömmas på ett så hemligt, klurigt ställe att dom nog aldrig kommer hittas igen.


En hemlig gömma blir mitt bidrag till Fabrikens söndagsbild.

11 kommentarer:

  1. Så underbart! Oj oj ni får nog se upp nu så att inte både det ena och det andra försvinner :)

    SvaraRadera
  2. Finurligt! Jag tror att jag har en massa sådana där hemliga gömmor som jag inte vet om, för jag blir då tokig på alla småsaker som bara har "försvunnit" och jag inte kan hitta...

    SvaraRadera
  3. Så fint! Perfekta gömstället och tack för idén, en riktig skattgömma ju. Vem gillar inte sådana liksom? Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag vet ingen som är så pysslig som du - och så himla fint pyssel sedan!! Ska nog kopiera den där :)

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig idé! Ska se om jag hittar någon gammal bok i våra gömmor. Kram Victoria

    SvaraRadera
  6. En sån riktig skattgömma som i sagor och på film! Helt klart bästa skattgömman!

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig skattgömma. Sådant där är är så kul! :) Hoppas helgen varit fin...

    Kram Karin

    SvaraRadera
  8. Så fint. Och vilken rolig idé. Det ska vara du till det <3

    SvaraRadera
  9. Skojig idé! Skulle jag kunna få låna en av bilderna och visa upp i återbruksgruppen på fb? Länkar såklart tillbaka hit i så fall :-).
    O om du e nyfiken på gruppen (med massor av inspiration) så finns den här: https://www.facebook.com/groups/516001635134366/

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra