fredag 25 oktober 2013

Jag vill ju så gärna, men jag känner det inte








Källor till alla bilder hittar ni här

Bara en dryg månad kvar till första advent. Inbjudan till två glöggfester har landat i inkorgen och datumen har noterats i almenackan. Första julklappen är inhandlad och väl gömd för nyfikna barn. I affärerna står julsortimentet framme och väl synligt sedan veckor tillbaka. Och igår var det exakt två ynka månader kvar till julafton.

Men jag känner den inte. Julkänslan och längtan har inte kommit. Inte ens en ynka lite droppe julkänsla vill infinna sig i kroppen. Jag pinnar julbilder för glatta livet, jag har en ganska klar bild av hur julen skall se ut och te sig hos oss i år och jag har en hel drös med julpiff och pyssel i huvudet. Men julkänslan kommer inte. Kroppen vill visst stanna kvar i ett höstmood ett tag till. Såklart. En solig och varm höst som denna släpper man ju inte i första taget. Jag ger mig själv två veckor till att komma i form. Men har det inte skett tills dess, om inte advent- och julkänslan börjat pirra i magen om två veckor då är det dags att vidta drastiska åtgärder.

6 kommentarer:

  1. jamen... lugn bara. Innan advent närmar sej är jag säker på att du överöser oss med vackra bilder och fiffiga pyssel i adventsstil, och att du är i julbord så det bara ryker om det. Du får väl vila dej i form! :-)

    SvaraRadera
  2. Så fine bilder! Jeg kommer veldig lett i julestemning og har allerede begynt å planlegge pynting, baking osv. Julegavene er jeg nesten ferdig med! Om kvelden tar jeg meg en kopp varm gløgg og da kjenner jeg virkelig på julestemninga selv om det bare er oktober. Bare vent, så kommer den til deg også :) God helg! klem :)

    SvaraRadera
  3. Du lyckas i alla fall att inspirera oss andra och lugn, bara lugn, det kommer. BANG! Så har du också blivit smittad av sugen. Själv vara jag på IKEA idag och där får man lätt smittan... Åk dit!

    SvaraRadera
  4. Alltså, jag är ju så mycket i julmood redan så att det är nästan genant! Det är så att man börjar funderar om det kommer att bli något kvar när det väl är jul? För i år ska jag äntligen få fira jul precis som jag vill, utan måsten och släkt som man inte har något gemensamt med, så jag vill verkligen köra jul all the way!

    SvaraRadera
  5. Åh, jag känner inte jul alls. Tvärtom känner jag bara stress. Det är ju snart! Och jag som inte ens har vårstädat än.... Det tär att driva eget har jag upptäckt :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra