måndag 30 december 2013

Årets...

Tjugohundratretton har bara en dag kvar att bjuda på och brukligt är att året sammanfattas på korsen och tvärsen, innifrån och utifrån och hit och dit av allt och alla. Eftersom jag älskar årskrönikor av alla dess slag vill jag såklart inte vara sämre själv.



Årets DIY blir de målade och dekorplastpimpade brickorna. Det skapas och pysslas ju en hel del här hemma men dessa är nog det jag är mest nöjd med från året som gått.


Årets 15 minutes of Fame fick jag när jag man kunde läsa om mig och mitt pappersknåpande i Expressen Handarbete & Pyssel.


Renoveringen och uppfräschningen av vårt sovrum var årets make over. Jag blir fortfarande alldeles lycklig varje gång jag går in i sovrummet och se tapeten, den nya sänggaveln och de fina sängborden.


Två uppsättningar blöjtårta har hunnit med att tillverkas under året. Årets tårta.


Årets helomvändning är utan tvekan den när jag och Anna förvandalde våra katastrofdåliga macarons till minipavlovas istället.


Ulriksdals Slottsträdgård med självplock av blommor och grönsaker står för årets bästa upptäckt. Hur kan detta underbara ställe gått mig förbi ändå till i somras?


Det är svårt att utse årets godaste men efter noga övervägande så faller nog lotten ändå på Passionsglasstårtan med kokosbotten.


Årets mest romantiska. Våra vänners bröllop i april. Såklart.


Tårtbuffén med sju sorters tårtor på midsommarafton gav oss tveklöst årets sockerchock.


Årets dyrgrip goes inredningsdetaljen nr 1 måste väl ända vara diamanten. Plötsligt såg vi den överallt. Som lampskärmar, gjuten i betong, vikta av papper, washitejpad på väggen och så vidare och vidare.


Årets bästa loppisfynd är bautvasen från Täby Galopps bakluckeloppis.


Årets familjeprojekt är vår egen kokbok som vi lagade och fotade till hela våren och sommaren.


Årets masspsykos stod vi nog alla gemensamt för när vi maniskt började spraya allt vi äger och har kopparfärgat.


När vi bokade en spontansemester till Öland och hälsade på några vänner i deras sommarhus blev jag helt överväldigad av årets känsla av att vilja säga upp sig, sälja allt och flytta till landet.


Årets mest undrande blickar fick jag i affären när jag handlade fyra stycken likadana skärp. Märkligt inköp kan tyckas, men dom skulle ju användas som konsoller till en ny hylla.


Årets kära återseende fick vi när vi åkte till Spanien i juni och hälsade på några vänner som flyttat dit.


Årets besök i pysselhimlen a.k.a besök på La Drougerie i Paris.


Ni som brukar hälsa på här eller följer mig på Instagram (@petranuhma) vet att jag är ett stort fan av att matcha saker och ting. Och årets bästa matchning är den av mina egna ungar i sydda tigerkläder.


Årets mest kommenterade blogginlägg blev det här och årets längsta (och sista) blogginlägg är förmodligen detta.

Jag önskar er alla ett fantastiskt härligt Gott Nytt År! På återseende 2014!

9 kommentarer:

  1. Vilken härlig sammanfattning av året, Petra! Och tack för allt du bjuder på. Må 2014 bli ett finfint år. Kram och gott nytt år!

    SvaraRadera
  2. Underbar sammanfattning av året och härliga bilder likaså.

    Kram och Gott nytt år!

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk sammanfattning, önskar dig en underbar nyårsafton och ett gott nytt 2014!

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig sammanfattning! Önskar dig ett riktigt gott nytt år!!

    SvaraRadera
  5. Så många fina händelser och fina bilder på 2013! Gott nytt år! / Annika

    SvaraRadera
  6. Tack för i år och all inspiration! Gott nytt år!

    SvaraRadera
  7. Fin sammanfattning! Det är så roligt att både läsa och skriva krönikor :-)

    SvaraRadera
  8. Så mycket fint! Gott nytt år!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra