lördag 21 december 2013

Idag börjar min jul


Jobbmailen är tömd, de sista annonserna för januarikampanjen är godkända, lägenheten är städad och golvet är torkat, alla julklapparna är inköpta och inslagna (de flesta är inslagna i alla fall) och tredje omgångens hyacinter är på gång att slå ut.


Förrådet av godaste Julmusten är påfyllt, julgodiset är bakat (och nästan helt uppätet), skåpet är proppfullt med stearinljus (man vill ju inte står där utan, plötsligt på juldagen) och julens (kanske till och med hela årets) i särklass snyggaste sallad är tillagad. Vi ligger i fas, helt enkelt.

Idag börjar min jul!


Vi startar firandet med släktfest ikväll. Tjugofem vuxna med en massa tillhörande barn. Imorgon fortsätter vi med lilla julafton med svågern, svägerskan, alla kusiner och familjens stora barn som sen hänger med mamma under jul. Måndag blir det återhämtning och på tisdag, ja, på tisdag smäller det ju på riktigt.


Det enda som saknas är väl snön. Och trots att jag vet att chanserna är låga, nej väldigt låga, ja ok nästan obefintliga, så kan jag inte låta bli att hoppas på ett lite Chsistmas Miracle. Att vi ska vakna upp på julaftons morgon och titta ut över ett enda stort vitt fluff.


Knaada har, liksom vi andra, tröttnat på att vänta in Fabriken och har istället startat Inspobanken. Först ut hittar ni ett helt gäng härliga inspirerande inlägg kring temat Min Jul.
Kika in där!  

14 kommentarer:

  1. Det där fluffet ja, jag håller tummarna åt oss allihopa!

    God förjul, fjärde advent och jul, och tusen tack för ditt fina bidrag till Inspobanken!

    Inte helt utan att jag blev både avundsjuk och nyfiken på den där snygga salladen... :)

    SvaraRadera
  2. härliga, härliga bilder! Önskar dej en underbart, mysig jul!
    Och vem vet, uppe i norr, hos dej, kanske det blir vitt fluff... men här nere får vi nog hålla till godo med det gröna! :-)

    SvaraRadera
  3. Det låter verkligen skönt att ha allt undan. Jag har en del saker kvar att fixa, men som tur bara roliga saker. :) Hoppas ni får en fin start på julfirandet.

    SvaraRadera
  4. Vilket jättebra inititativ! Det hakar jag också på med, tack för att du berättade om det!
    Din jul både hörs och ser otroligt lockande ut - precis som en jul skall vara! (min ser bara bra ut på bild, IRL är en annan sak hemma hos oss!)

    SvaraRadera
  5. Idag börjar hela min julmånad. Nu ska jag ta igen allt som alla andra hunnit under hela december :) Mohahahah … men det blir nog bra med den saken också. Jul blire ju liksom ändå, tänker jag!


    Stor kram och njut nu av lite ledigt!
    KRAM,
    u.

    SvaraRadera
  6. Härligt och fint som vanligt! God Jul!

    SvaraRadera
  7. Ser härligt ut! Skönt att vara i fas. God jul!

    SvaraRadera
  8. Låter som en fullspäckad jul, precis som det ska vara! Hoppas ni får en fin start idag.

    SvaraRadera
  9. Det är rätt! Jula på allt vad ni orkar bara! Ha en himla god jul :)!

    SvaraRadera
  10. Det där var en himla massa jul det där! Låter härligt!
    Tycker jag är hyfsat på banan, och det mesta av maten kommer att lagas till på julafton om bara jag och min bror kan hålla sams i köket.
    ..ja, det skulle vara att jag inte riktigt har städat än då......
    God jul!

    SvaraRadera
  11. Så härligt det låter! Här blir julen väldigt lugn men det känns helt okej då hösten varit stressig. Njuter av att inte behöva göra så mycket och att sova ut, läsa böcker och se på film. Julmat och julgodis blir det såklart i överflöd. Hoppas ni får en riktigt god jul! Kram Karin

    SvaraRadera
  12. Önskar dig riktigt härliga juldagar! Kram Maria

    SvaraRadera
  13. Åh, jag hade ingen aning om Inspobanken - måste in och kika på en gång! Tack för tipset!
    Hoppas att ni haft en fin jul.

    SvaraRadera
  14. Tack för tipset på den fantastiskt vackra och goda salladen! Den är redan en favorit, har lagat den 3 gånger i jul (till olika sällskap visserligen)!!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra