söndag 9 februari 2014

Nytt rum i present

 
Jag skulle ljuga om jag sa att det kändes lika inspirerande att fixa en 14-årings rum som en 5-årings och en 1-årings. När William önskade sig ett nyrenoverat rum i födelsedagpresent så såg riktlinjerna ut som följer...
 
Färger: svart, vitt, svart och svart. Kanske lite grått.
Möbler: säng och dator.
 
Det lämnade med andra ord lite mindre åt fantasin att ordna hans rum. Men vi gjorde det (såklart) i alla fall och när han kom från mammaveckan i fredags satt en stor rosett på den stängda dörren.
 
"Det ser mer ut som att han får en ny dörr bara. Det ä ju inte så kul födelsedagspresent" konstaterade en bekymrad Viggo.
 
 
Uppfräschning av tak, väggar och lister och sen ut med den gamla loftsängen och in med ny vanlig. Kuddar en masse för att få lite soffkänsla som inbjuder till kompishäng om dagarna.

 
Grönt är alltid ett måste. Ett gäng kaktusar känns ju som tonårskille i ett nötskal.

 
Tavlor gjorde vi själva (har inte fått tag på en betongborr än, men dom ska såklart upp på väggen) av tre kaffesäckar i juteväv som vi köpte på loppis i New York.

 
Som sagt: inte riktigt samma möjligheter att gå all in och totalt bananas som i småbarnens rum men jag tycker nog att vi fick till det rätt bra ändå. Och jag har köpt den finaste gråa färgen man kan tänka sig för att måla en skrivbordsstol i. Måste bara hitta en passande stol först. Gårdagens loppis gav ingen utdelning. Inte på stolfronten i alla fall.

6 kommentarer:

  1. så snyggt det blev, och den där sängen ser riktigt inbjudande ut... har precis målat en byrå grå, nu funderar jag på vad jag ska fortsätta med. Grått är ju snyggt, liksom.
    Önskar dej en skön dag, kram...!

    SvaraRadera
  2. Kjempefint rom med mange gode ideer. Likte godt de sekkene som du har rammet inn. Tenker han ble glad da han så det :)

    SvaraRadera
  3. Det blev ju kanonfint och säkert helt i hans smak!? Fina detaljer och diy! :) Hoppas helgen varit fin...
    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Det var minsann en fin present det! jättefint rum med massor av fina detaljer!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra