måndag 31 mars 2014

Mina tio - mars

Sista dagen i mars och en sammanfattning med hjälp av mina tio är på sin plats.
 
 
Vädret spelade oss ett rejält spratt (Såklart. Vad hade jag väntat mig egentligen?! Det är ju mars). Precis när det blev vår och vi skulle börja fixa balkongen blev det vinter igen. Paus i fixandet, med andra ord. Men icke någon paus i funderande och inspirationssökandet. Efter ett besök hos Inredningshjälpen blev jag sugen på at fixa en stor härlig barnhörna på balkongen.
 
 
Mässingssamlingen har diskats av och fått lämna rum på fönsterbrädan till fördel för tomater, chili och solrosor som ska drivas upp till storslagna balkongodlingar.
 
 
Marsblomman? De franska tulpanerna, utan tvekan. Jag älskar dom. Och dom verkar älska mig. Jag har slagit rekord i att lyckas hålla blommor vid liv flera gånger den här månaden.

 
Av en slump ramlade jag över 100 Happy Days och bestämde mig ganska snabbt för att hoppa på. Både för att jag sällan kan motstå en utmaning och för att det känns som ett svinbra sätt att se det stora i det lilla. Att lära sig att uppskatta dom små sakerna och vardagsglädjen.
 
 
Jag vet inte hur många gånger jag gick in här och nästan tappade andan för att det var så fasligt vackert.
 
 
Den lugnaste, härligaste högtiden av dom alla närmar sig, vi är i full gång att boka lunch- och middagsdejter med alla vi vill hinna med att träffa och efter en lördagstur till Zetas tror jag att jag satsar på ordentligt fluff i påskriset, i år.
 
 
Gissar att det inte kommer som en överraskning för någon att vi klämt alldeles för många avsnitt av en ny serie. Det som rullat på tv:n under mars är rättegångstermer, snygga NY-vyer, rappa repliker och dyra kostymer. Suits.
 
 
Kate lockade mig att gå till Lindex, dock var "hennes" kläder endast ett minne blott när jag kom dit. Men jag köpte en jacka. Som jag sen kom på att jag inte alls behövde, så jag lämnade tillbaka den. Men sen fick jag ett sms med 30% rabatt på valfritt plagg så jag tror nog jag måste gå tillbaka och köpa den igen.
 
Vadå, velig? Jag? Nej, inte alls...
 
 
Ljuset!
Att plötsligt kunna kliva ut från jobbet efter kl 17 och det är fortfarande ljust ute. Ljuvligt.
 
 
Och så åt vi våfflor. Efter ett besök hos bästa Mary bestämde jag mig för att gå all in. Våffelbuffé. En med lax, avocado, creme fraich och rom. En annan med gräddfil, rödlök och svart rom. Och en tredje med chevré och honung. Vinnaren? Chevré och honung!

7 kommentarer:

  1. Åh vilka fina tio! Allt känns så vårlikt och härligt. Utmaningen låter skoj. Och fotografen - visst tar hon helt enastående bilder! Hoppas nu vi får en fin vecka och att våren är här för att stanna. Kram.

    SvaraRadera
  2. Härlig tia! Mässing, tulpaner och kjolar. All in!

    SvaraRadera
  3. Just ja. DEN där 10:an ska jag ta tag i --- ska bara ge mig några extra timmar på dygnet. Hahaha … fick just hämta hem en kräksjuk liten Bosse från dagis. Tjiiihooo!

    SvaraRadera
  4. Härliga 10!! Jag har också fastnat för suits, Har dock sett klart alla säsonger på netflix...väntar olidligt på nästa säsong!

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig sammanfattning av mars som bjöd på mycket trevligheter! :) Kram

    SvaraRadera
  6. Suits ska jag lägga på minnet, och den där getvåfflan också!

    SvaraRadera
  7. Jag har just tappat andan... Vilka fantastiska bilder. I'm speechless... Aaaaahhhh.
    Xxx
    Annette

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra