onsdag 11 juni 2014

Månadens fyra - B

 
 
Kan mycket väl vara så att Anna och Ulrika nu kastat in den bästa Månadens fyra, hittills. B som bästa. Vi ni hänga på så läser ni här vad som gäller (löjligt enkelt).
 
 
 Månadens Baksida | Månadens Blogg | Månadens Budskap | Månadens Blåvitt
 
 
Det är en lyx att bo i förorten och ändå ha en riktigt schysst restaurang och uteservering att gå till. Ack, så ofta jag gläds åt att bara ha fem minuters promenad till Långbro värdshus. Sedan någon veckan har dom även öppnat upp en bakficka, i dungen bakom värdshuset. En bakficka som Baksida. Det funkar va?
Enkelt och mysigt med loppisporslin och begagnade sittgrupper utplacerade under träden och i dungarna. Höga betyg till senaste tillskottet i det lokala restaurangutbudet!
 
 
Utbudet av härliga bloggar tycks vara ständigt växande. Jag hittar nya guldkorn nästan varje vecka men det är inte alla som lyckas hålla mitt intresse under en längre tid. Men vissa har det lilla extra, som gör att jag vill återkomma gång efter gång. Volang-Linda till exempel. Hos henne blir jag aldrig besviken. Det är fint, det är glatt och det är härligt. Och hon i sin tur är mästare på att hitta och tipsa om fina och inspirerande bloggar.
 
 
Jag försökte faktiskt att komma på något annat än porslin på Blåvitt, men ingenting kändes lika självklart. Det blåvita porslinet är klassiskt och älskat av många. Större delen av min blåvita skatt är ärvd men då och då springer jag på ett fynd på loppis som får följa med hem. Tyvärr händer det inte allt för ofta nu för tiden. Loppisarna gapar ofta tomt på den blåvita fronten, tycker jag. Det blåvita porslinet är som sagt älskat av många.

 
Min mapp Words på Pinterest är ständigt växande och där finns nu så mycket kloka ord att man nästan smäller av. Och klokaste Budskapet av dom alla är nog detta. Livet och tillvaron blir helt enkelt lite bättre när vi skrattar. Kanske inte alltid bra eller problemfritt, men i alla fall lite bättre. Så det så!

5 kommentarer:

  1. Härliga bilder och ja bakfickan är klockren. :) Ha en fortsatt fin vecka!

    SvaraRadera
  2. Ja men så fint! Bakfickan ser riktigt trevlig ut. Kram!

    SvaraRadera
  3. Och jag som inte ens fått till min FRA själv ännu … men snart är jag ikapp i livet igen;)

    Din fyra är så fin så fin så fin Petra. KRAM och tack för att du är med!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina inspirerande bilder!! Nu blev jag sugen på att baka något rosa:)

    Kram Milla

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra