tisdag 7 oktober 2014

Att motarbeta mörkret

 
Det börjar bli mörkt på allvar och bästa sättet att ta sig igenom de kommande månaderna och komma ut på andra sidan med förståndet i behåll är såklart att motarbeta mörkret så gott det bara går. Med levande ljus. Massa levande ljus.
 
Jag gjuter ljus i varenda gammal burk och skål jag har. Så här i början av mörkereländet (ja, jag vet... det är lite mysigt med mörkret också, men nu i början när det plötsligt kommer över oss känns det mest eländigt, tycker jag) köper jag stearinmassa på Panduro men snart är de sparade ljusstumparna så pass många att vi smälter ner dom istället och gör nya ljus av dom.


4 kommentarer:

  1. Åh, det där måste jag verkligen ta tag i i år! Jag har köpt ljusmassa, sparat stearinljus och även köpt en massa pigment att färga med, men har inte fått tummen ur. Vad bra att du påminde mig, hoppas att du visar resultatet sen så jag kan lite inspiration! :)

    SvaraRadera
  2. perfekt ju... och ljus det behöver man ju massor av nu. Absolut!

    SvaraRadera
  3. Bra idé! Håller helt med om att mörkret just nu bara känns motigt...Hur gör du med massan, smälter du den bara precis som på bilden - i en kastrull på spisen?

    SvaraRadera
  4. En så himla bra idé. Ofta blir det ju faktiskt fina burkar över. Perfekt att ha till ljus. Tips-tack!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra