söndag 21 december 2014

Fjärde advent

 
Fjärde advent, tre dagar kvar till julafton och vi är redo.
Nästan alla julklapparna är klara (bara en sista kort strid med de andra julshopparna på stan behöver göras), huset är städat (någelunda, i alla fall) julgodiset är bakat (och uppätet), pepparkakshuset är ihopsatt (utan fingrar som bränts sönder av smält socker, för i år tog jag limpistolen), det sista julpyntet (apelsinerna) är precis klart och igår smygstartade vi julfirandet på glöggfest med hela tjocka släkten.
 
 
Som sagt: Julen 2014: vi längtar efter dig och är redo!

3 kommentarer:

  1. Jaa... absolut! Bring it on, här är vi också redo!

    SvaraRadera
  2. Så redor jag med! Härligt med apelsiner. :) Det måste jag också göra...

    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Jag känner mig också redo fast de tär första julen hemma, alltså att jag står för julafton. Apelsin och nejlikor, det finns inget som doftar jul mer än det. Vi ska göra det ikväll!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra