tisdag 9 december 2014

Lampprojektet

 
Ett långsamt och utdraget projekt, det där lampprojektet. Att hitta de tre perfekta lampfötterna på loppis. Som passar ihop men ändå är olika. Lite olika höjder och former. I fint skick och till ett bra pris. Ja, ni hör ju, mycket som ska klaffa. Lampfot ett av tre hittade jag för några veckor sedan. Av med ful gammal sliten skärm och i med en naken megastor glödlampa.
 
 
När jag har alla tre lampfötterna på plats tänker jag att dom ska prydas av glödlampor i olika storlekar och former. Tänker att det kommer bli riktigt snygg när det är klart, mitt lampprojekt.
Och kolla på översta bilden här. Snyggt också att ha massa lampor i olika former hängande. Kanske blir det Lampprojekt, del 2.
 

3 kommentarer:

  1. Kan bli snyggt det där projektet... själv är jag helt fast i sådana där stora glödlampor. Fast de allra snyggaste är ju galet dyra (mannen höll på att gå under när jag berättade vad de två jag hade köpt kostade), de lite mer humana i priset tycker jag är lite vassa i skenet. Nåja, det gör inget, för snyggt är det!

    SvaraRadera
  2. Det bästa och sämsta med loppis, jakten och tiden det tar att hitta ibland :)

    Men när du är klar - då blir det snyggt! Kan vem som helst ana:)

    SvaraRadera
  3. Det kommer bli såå snyggt! Ser fram emot att se det färdigt om några månader ;-)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra