tisdag 20 januari 2015

Loppisdrömmar

Bildkälla: Johannab.se
 
Weronicas beskrivning är träffande och härlig: "det oberäkneliga i sakletandet och att man inte har en aning om vad som väntar". Det är ju just det som är charmen med loppis och second hand. Man kan hitta lite vad som helst. I ärlighetens namn mest skräp men för den som har orken och envisheten att leta igenom loppis efter loppis så finns det ett helt gäng guldkorn att finna. Mest av allt hoppas jag just nu att springa på det perfekta skåpet. Lagom högt, lagom långt, lagom brett och lagom djupt. Och i teak.
 
Bildkälla: Belysningsdesign
 
Länge, länge har jag sökt efter en gammal skomakarlampa också. Utan framgång, so far. Frestelsen är stor att köpa en ny istället, men jag tror att jag kämpar på med loppisletandet ett tag till. Det är ju bra gött när loppisfyndet väl hänger över köksbordet sen.
 
 
Och kanske mest av allt så drömmer jag om att kliva in på en sån där loppis där dom inte riktigt har koll på vad det är dom säljer egentligen. Eller så har dom koll men är bara så glada att sakerna hamnar hos någon som verkligen vill ha dom och tycker att pengarna är mindre viktigt. Och på just den loppisen tänker jag mig att jag ska hitta ett helt gäng moduler av fantastiska ljusstaken Nagel. För en sisådär en tjuga styck, eller nåt.
Ja, men drömma kan man väl få göra i alla fall...

3 kommentarer:

  1. Ja, vilken underbar dröm det vore, att hitta en Nagel för en tjuga. Jag följer gärna med i den drömmen ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag har massor av loppisdrömmar, de ändrar sej ju också med tiden, men inte så mycket framgång som jag skulle önska.
    Kan ju även bero på att jag inte hänger på loppis så mycket som jag borde :-)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra