tisdag 3 mars 2015

Om drömmar, pariserhjul, snyggförpackningar och Prinsessan på ärten-sängar. Och lite mer drömmar.

 
Jag har nån sorts fascination för dörrar och entréer. Säkert en tredjedel av min samlade livsskörd av semesterbilder består av foton på olika dörrar världen över. Jag har en hemlig dröm om att någon ska komma och erbjuda mig en bunt flygbiljetter och massa veckor ledigt så jag kan resa land och rike runt, leta efter de allra vackraste, roligaste och mest speciella dörrarna, fota dom och sen kommer hem och sätta ihop en sån där fantastisk coffee table book med mina dörrar. Tills det händer så nöjer jag mig med att pinna dörrar och samla dom i min mapp. En mapp som de senaste dagarna fått några fantastisk vackra tillskott.
 
 
Hos Cole & Son hittade jag superhärligt stylade tapetbilder. Dock väcktes inget ha-begär efter tapeterna, utan snarare efter en massa meter ståltråd. Så jag kan knåpa ihop ett eget sånt här fantastisk Pariserhjul. Kan väl inte va så svårt ändå...?
 
 
Och även om den här tapeten (från samma tillverkare) på ett sätt är fantastisk så nöjer jag mig nog med att titta på den på bild. Den ljuvliga Prinsessan på ärten-sängen däremot... jag tycker det känns näst intill orimligt att Flora ska behöva växa upp utan en sån. Måste åtgärdas.
 

 
Aldrig i  mitt liv har jag känt ha-begär eller intresse för krämer och smink. Det är helt enkelt inte min grej. Förens nu.
 
 
Och på tal som snyggförpackningar... Magiskt nagellack!
 
 
Till sist: ni har väl inte missat Familjerna som gett sig ut på äventyr?! Jag är smått besatt. Fyra familjer som gjort det där som så många (inklusive jag själv) bara vågar fantisera om. Att lämna allt bakom sig och ge sig ut på sitt livs äventyr. Finns på svt play.

3 kommentarer:

  1. Jag är också besatt av familjer på äventyr - har sparkat nytt liv i min dröm om att leva sommar/sommar på Nya Zeeland!

    SvaraRadera
  2. Dörrar. Portar. Fönster. Mitt hjärta bultar frenetiskt av vackra sådana. Och den där toppbilden är ju helt fantastiskt! Måßte nog kolla in din Pinterest, fast jag undviker Pinterest vanligtvis. Värsta tidsboven... För att snacka om nåt helt annat: har du sett det här??? Kalascoolt ju. Hoppas det kommer till IKEA i Schweiz också. Precis vad jag behöver. Och snyggt också.

    http://juliasvitadrommar.blogspot.ch/2015/03/men-wow-ikea.html

    Kram
    Annette

    SvaraRadera
  3. Hej, vi kan bilda klubb!!! Ett av mina allra allra första blogginlägg var om dörrar. Älskar'em! Och snyggförpackningar... Dör. Fin helg på dig! Kram C

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra