onsdag 1 april 2015

Årets ris och påskinspo

 
Jag kom hem från en fantastisk vecka i fjällen och blev alldeles överrumplad av att påsken knackade på dörren. Min bästa högtid, och jag var inte förberedd alls.
Å andra sidan det just det som gör den till min bästa högtid. Att man behöver inte vara förberedd. Påsken har inga måsten, den är bara härlig och lugn. Och rosa-lila, om man tittar på årets ris hos oss. Älskar årets fjädrar och blev alldeles lycklig när jag hittade dom.

 
Hos Weronica bjuds det på mer ögongodis inför årets bästa högtid. Missa icke!
Och så här vill jag äta mitt ägg på påskafton. Och alla andra dagar också, för den delen.
Rosetter istället för fjädrar? Funkar utmärkt, om ni frågar mig.
Och så Mias minikrukor med blommor i äggskal. En påskklassiker vid det här laget.
 
Glad Påsk allihopa. Se till att njut till fullo på årets bästa högtid!

1 kommentar:

  1. vilket härligt påskris... gillar hur mycket som helst!
    Gott om tid att komma i påskstämning nu ju!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra