lördag 18 september 2010

Byxor remake

För länge, länge sen så sydde jag ett par hängselbysor till fina Viggo. Jag blev jättenöjd och tyckte dom var riktigt fina, men dom var alldeles för stora. För långa och för breda. Nu har han äntligen vuxit i dom. På längden. Dom är fortfarande alldeles för breda. Ingen bra passform alls. :-( Dom har legat i garderoden så länge utan att bli använda. Jag har satt på honom dom flera gånger men sen tagit av dom eftersom dom faktiskt inte sitter någe bra.
Så till slut, imorse, så klippte jag av hängseldelen och gjorde om dom till ett par vanliga byxor. Kändes trist, eftersom jag egentligen tyckte dom var så fina. Men dom blev ju liksom aldrig använda. Så det fick bli en remake av dom.  
Före:  

Efter:

Bröstfickan fick bli en bakficka och som tur är hade jag lite av tyget kvar så det räckte till att göra en linning i midjan.


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra