söndag 19 september 2010

Hjärnsläpp och guld överallt

Eftersom typ varannan av mina kompisar är gravida så är det stor produktion av nyfödd-presenter just nu.
Idag tänkte idag att jag skulle testa att sy små babyvantar i trikå med tillhörande mössa, till en ny liten tjej. Har inte sytt några förut men tänkte att det kan ju inte va så svårt att rita upp ett mönster för det, fodra och vändsy dom. Men jag måste fått totalt hjärnsläpp för jag fick testa typ fyra gånger innan jag fick till det. Blev fel hela tiden!
När jag sen äntligen fick till dom fattar jag inte vad jag höll på med från början, för det var ju, precis som jag tänkte från början, inte svårt alls! :-)

Här är kitet som jag slutligen fick till:

Och när det sen var klart blev det två par vantar till, av bara farten. Och fler kommer, kan jag lova. Det ligger tillklippta vantar av varenda spillbit jag har nu.


Sen var det dom där 80-talsvimplarna jag fått beställda.... det visade sig vara klurigare än jag trodde att få till den rätta 80-talskänslan med guld och glitter. Men jag har hittade slutligen igår en guldglitterfärg på Panduro som jag målat alla vimplarna med idag. Jag tror att det kan bli bra, men att säga att det var guld ÖVERALLT, är ingen överdrift! :-)



1 kommentar:

  1. Jättefin blogg har du! Sitter och letar efter ett mönster som jag tror att jag sett att du lagt ut på din blogg på den lilla trikåmössan här,kan inte hitta det inlägget...Minns jag fel eller???
    Tack all fin inspiration du sprider! Fantastiskt duktig är du!
    Kram/ Ingrid G

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra