onsdag 10 november 2010

Nu är det klippt!

Eftersom jag inte har något eget pysselrum utan sitter i vardagsrummet/TV-rummet och syr har min familj nu vänt sig mot mig och min symaskin och tagit beslutet att efter kl 20 får man inte sy på symaskinen. Då vill dom tydligen kunna höra TV:n istället...

Så vill jag ägna mig åt sypyssel efter den utsatta tiden är det klippning som gäller. Och det var precis vad jag gjorde igår. Två lapptäcken och två vimpelraddor ligger nu tillklippta och väntar på att få sys ihop. Innan kl 20 då, såklart! :-)

10 kommentarer:

  1. Wow vilka jättefina tyger! Ser fram emot resultatet :)

    /Mia

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att det löste sig med paketet ( jag som redan börjat på paket nr 2 ;) ) Hoppas att det var nåt som du tyckte om i det. /Elisabeth

    SvaraRadera
  3. Åhh det ser ut att bli superfint! Jag har oxå påbörjat ett lapptäcke med delar ur påslakansbytet ;-)
    Synd att du inte får sy längre på kvällarna....

    SvaraRadera
  4. Men är det inte så att pysselrummet ÄR där teven är :D Så är det hos oss i alla fall :). Jag har ett pysselrum men det är ju så tråkigt att sitta där ensam så jag sitter ofta vid teven ändå.

    Härliga tyger! Väntar på att få se resultatet :)

    SvaraRadera
  5. Vilken bra idé att göra vimplar av tyget som "blir över"! Jag ska göra ett lapptäcke till min dotter och matchande vimplar vid sängen blir ju jättefint :) Kul att se sitt gamla påslakan tillklippt och klart :D (så långt har inte jag hunnit än)

    SvaraRadera
  6. Ha ha ha! Du får göra som jag, ta en garderob och göra en syhörna där istället *fniss* Eller ta köket istället!! :)

    Ha en härlig onsdag!
    Kram ia

    SvaraRadera
  7. Det är inte alltid lätt... :-)
    Men å andra sidan kan det vara ganska skönt att få allt tillklippt.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Fiiint! Om jag inte skulle få sy efter åtta skule jag aldrig få sy för jag slutar så sent på dagarna. Här går sambo o barn o lägger sig vid 21 o sen syr jag på som en galning!

    SvaraRadera
  9. Hihi, alla dessa regler man måste följa ;) Jag brukar flytta symaskinen till köket om det är någon som hemskt gärna vill se på teve när jag syr :)

    SvaraRadera
  10. Så fint det ser ut med alla färger!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra