onsdag 22 juni 2011

Övning i långsamhet


Mitt största problem när jag ska sy eller pyssla något är helt klart mitt dåliga tålamod och att det måste gå så snabbt jämt. Det är inte helt ovanligt att det går så snabbt att det blir fel och jag måste göra om. Och det är en hel del projekt som jag drar mig från att ens sätta igång för dom känns som typiska långsamma projekt.

Men nu har jag tvingat mig själv att ändå ta tag i ett sånt där detta-vill-jag-gärna-göra-men-jag-kommer-aldrig-till-skott-för-det-verkar-ta-sån-lång-tid-projekt. För att öva mig på att inte alltid hasta igenom allt så snabbt, liksom. 
Någon som vågar sig på en gissning om vad det ska bli?

19 kommentarer:

  1. Du håller nog på att sy någon form av mjukisdjur tror jag. Men vilken art vet jag inte om jag vågar mig på att gissa. :-)
    Flodhäst?? :-)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också det ser ut som ett slag gosedjur.
    Tålamod är inte heller min starka sida ;)

    SvaraRadera
  3. Jeg tipper elefant :o)

    Så flott boka i forrige innlegg!
    Man tror man skal huske alt, men det gjør man altså ikke... :o)

    SvaraRadera
  4. Ha ha, exakt sån är jag med. Viljan att få se slutresultatet är ibland starkare än lusten av själva skapandet :)

    Jag tippar på att du syr en hund.

    SvaraRadera
  5. Tänk om man kunde klicka hem en burk tålamod i ngn webshop!! Tänk vad de skulle sälja mycket:)
    Det här projektet kommer du att sy till sista tråden är fäst hur galant som helst!! Tror att det kommer bli en nalle eller en hund. I alla fall en fin kompis till någon:)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag snodde din rubrik. ;-)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Jag är likadan själv, snabbt ska det gå och fel klipper man osv... men det blir kanske ändå med gjort på det viset :-)

    SvaraRadera
  8. Jag är likadan med grejer som jag vet eller tror kommer ta lång tid/vara krångliga. Men när man väl börjar och sen ser resultatet blir man himla glad och nöjd över att man ändå tog tag i det!

    Ska bli kul att se vad du ska sy. Tror det kommer bli hur fint som helst med dom tygerna du valt :)

    SvaraRadera
  9. Å vad jag känner igen mig! Tror att det ska bli en nalle!

    SvaraRadera
  10. Jag tror det är en elefant! :)

    SvaraRadera
  11. En kanin kanske? :)
    Hoppas att du får en finfin midsommarhelg!

    SvaraRadera
  12. Eftersom alla tror på mjukisdjur säger jag det med! Känner verkligen igen mig i det där med att vilja hasta fram:)

    SvaraRadera
  13. Oj vad jag känner igen det där! Haha!;-)
    Jag gissar på en nallebjörn.

    SvaraRadera
  14. Någon form av !mjukdjur!

    SvaraRadera
  15. Tålamod, vad är det, speciellt när jag sitta framför symaskin ? Ibland önskar jag, jag kunde köpa en hel påse någonstans. ;)
    Jag skulle gissa att det blir en nalle ;)
    Ha en fin torsdag och framför allt en trevlig midsommar!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Haha, vi alla saknar nog en dos av tålamod! Jag hatar när saker "tar lång tid"... fem-minuters-projekt är min grej;)

    Mycket fina grejer du knåpar ihop, både med symaskinen och scrapbookingen.

    Ha en härlig midsommar! Kram Therese

    SvaraRadera
  17. Jag känner igen mig precis! JAg gissar på en hund eller elefant.... eller kanske en liten katt?

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra