tisdag 29 november 2011

Snabba enkla julkort

Jag tar över stafettpinnen i Pysselstafetten från Tant Ninette och tänkte tipsa er om ett par tredimensionella julkort som ni snabbt och enkelt kan knåpa ihop.


Papper, sax och lim är det enda som behövs.


Välj den form du vill ha, t.ex. hjärtan, julgran eller en ängel och klipp ut tre stycken precis likastora delar och vik alla på mitten.


Sen ska delarna klistras ihop. Halva flikar mot varandra så att det blir fyra flikar och en baksida kvar som kan klistras fast på kortet. Det ska alltså vara två flikar som är med dubbelt papper och två som är med enkelt papper.


Och till sist, fast med figuren på kortet. Sen är det klart för att skriva på en hälsning och skickas iväg.


Nu lämnar jag stafettpinnen vidare till Sofia så får ni kika in hos henne imorgon och se vad hon hittar på.

30 kommentarer:

  1. sæ søte!
    jeg har laget julepynt med samme metode, kjempefint som kort, det skal jeg prøve!

    SvaraRadera
  2. Supert tips! Kjempefine. Og så artig med pysselstafett :-)
    Klem

    SvaraRadera
  3. Enkelt och snyggt! Tack för tipset :)

    SvaraRadera
  4. Vilka fin kort du gjort! Ett sånt härligt kort blir nog alla som får dem jätteglada av!

    SvaraRadera
  5. Va fina kort! Du är så inspirerande =) Tacka!
    Kramkram

    SvaraRadera
  6. Jättefina! Kanske skulle prova på det istället för att köpa på mig massor av stämplar och jox.

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  7. Det var ett bra tips! Korten är jättefina!

    SvaraRadera
  8. Åh, vad fina och enkla julkort!
    Än en gång kan man se just det där med att "det enklaste oftast är det allra finaste"!!!

    SvaraRadera
  9. Åh, vilket toppentips och vilka fina julkort.

    Du förresten, jag ser att du inte har uppdaretat min adress i högerlisten, om du skriver www.elviraspekulerar.se så uppdateras mina inlägg som vanligt igen, ett litet tips från mig ;) ..

    Kram

    SvaraRadera
  10. Snabbt och enkelt gillar jag! Mitt kort jag gjorde idag tog dryga timmen *S* så jag ska pröva göra några efter din metod!
    //Henrietta

    SvaraRadera
  11. Så fine de var! Takk for bra tips!

    SvaraRadera
  12. Så fint julpyssel! Jag gillar sådant enkelt som även barnen kan hänga på och fixa ;-)

    SvaraRadera
  13. Jag håller med Lotten. :-) Blir bra för Fröken Löken det här. Och kanske har du till och med räddat mig från min julkortsvånda också. ;-) Detta kan bli utgångspunkten för våra julkort... :-D
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  14. Vilka roliga små kort!! Själv är jag bekväm och beställer på barnen och skickar iväg. Fast dina e ju helt klart roligare att få

    SvaraRadera
  15. Superfina! Går de i ett kuvert sen?
    Äh, får väl prova :)
    Jag hade faktiskt funderingar på att använda samma teknik för att göra ett julpynt att sätta på en garderobsdörr. Nu blev jag åter inspirerad till det! Tack! :)

    SvaraRadera
  16. Fina...! Och vilka härliga papper du har använt!

    SvaraRadera
  17. Vilken rolig idé! Tusen tack för tipset!

    SvaraRadera
  18. Vilken jättebra ide!
    //jonna d

    SvaraRadera
  19. Kjempefine kort, Petra! Flott papir!
    :-)

    SvaraRadera
  20. Vilket bra tips du bjöd på måste jag säga!! Perfekt för mig som ännu inte gjort några julkort!!

    SvaraRadera
  21. Supersöta! Himla bra idé, kanske jag snor den när jag ska göra årets julkort. :)

    Kram

    SvaraRadera
  22. Super inspirerande pyssel, men i år är jag lat köpte mina kort i helgen, fy skäms på mig ;)

    SvaraRadera
  23. Jättefina! Här blir det nog dessvärre inte så mycket julkort gjorda. Har rationaliserat bort rätt mycket av det, av den enkla anledningen att jag ALLTID glömmer att skicka dem iallafall. :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  24. De var kjempefine da!

    Jeg å kunne blitt utålmodig etter 4 stykker ;)
    Siw

    SvaraRadera
  25. Vilka härliga kort, skulle själv bli superglad om brevbäraren kom med ett sånt till mig.

    Tack för tipset

    SvaraRadera
  26. Hej! Åh vad fina. Sådana ska jag testa att göra imorgon när jag har syjunta imorgon! Kram

    SvaraRadera
  27. Vad fina de var. Ska göra ett sådant när vi ska på brunch i december, julkort glömde vi skicka förra året. Kul att pyssla ihop också, tror min dotter skulle gilla det jättemycket.

    SvaraRadera
  28. vilket enkelt pyssel och riktigt fint! Tack för tipset :)
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  29. Vilka superfina kort! Härligt med det tredimensionella.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra