söndag 26 februari 2012

F*n, j**la, s**t!!


Ungefär så lät det igår eftermiddags när jag satt bakom symaskinen.

Rätt ofta när jag ser olika grejer så tänker jag att "det där kan man lätt som en plätt göra själv". T.ex. som när jag för ett tag sedan såg en trikåsjal med flätor på Pinterest. Grejjen är bara den att när jag igår skulle göra min trikåsjal med flätor så gick det ganska snabbt upp för mig att det inte alls var lätt som en plätt.

Tyget drog hit och fit, flätorna blev myckte tyngre än jag hade trott, sjalen blev för kort, sen för lång, flätorna var för tjocka att sy i.... Ja, ni fattar... f*n, j**la, s**t!!

Men har man tagit fan i båten så får man på nåt jäkla vänster försöka ro gubben i land, så jag kämpade (och svor) på. Och till slut så fick jag ändå till något som faktiskt liknade originalet. Och jag blev ganska nöjd ändå.


33 kommentarer:

  1. Men så fint det blev till slut!

    SvaraRadera
  2. Skiiiiitsnygg blidde den iallafall :)! Väldans härlig färg!!

    SvaraRadera
  3. Men så fin den blev!!! Väl värt en svordom eller två! Och så skönt att höra att man inte är ensam om att svära vid symaskien ;0) /Louise

    SvaraRadera
  4. Så stilig!! Bra du ikke ga opp :)

    SvaraRadera
  5. det var längesen jag var hit till dig! Som vanligt bara snygga grejer du producerar!Gillar skarpt!
    Ha en fin söndag!
    //Lana

    SvaraRadera
  6. Nå må jeg le, som om jeg skulle ha skrevet dette selv :) det ble da utrolig fint til slutt da:)
    Fin søndag ønskes deg fra Trine:)

    SvaraRadera
  7. Hei på deg, sjalet var jo bare så fint, hi,hi...må le litt, kjenner meg igjen i det derre f*j*s*...
    Ser at du skal til NY, heldige deg, der er det bare så kuuuult. Då må gå å spise frokost på City Bakery, der var det så god mat og kult konspet;) Ha en fin søndag videre, klemmer fra W

    SvaraRadera
  8. Så utrolig stilig det skjerfet ditt bli...vel verdt alt strevet:-) Tusen takk for koselig kommentar:-)

    SvaraRadera
  9. Jättefin blev sjalen, det går absolut inte att gissa sig till att du hade problem med den :)

    SvaraRadera
  10. Skitsnygg juh! Som vanligt imponerar du.

    Tack för tips angående alla tyger. Jag ska göra ett försök till lapptäcke. :)

    Kram på världens soligaste söndag!

    SvaraRadera
  11. *skratt* Jag känner igen mig! Tror ALLTID att allt ska gå så lätt och smidigt. Tur att man är sån ändå. Annars hade man aldrig vågat prova nytt ju.

    Snygg blev den iallafall! Så det var värt allt slit :)

    Kramar

    SvaraRadera
  12. Jätte snygg!!!! Måste låna ideen lite!!!

    SvaraRadera
  13. Bra kämpat där! Bra att svordommarna kommer ut iallafall, så dom inte gnager hål på hjärnan!!
    Och snygg blev sjalen!! Kram!

    SvaraRadera
  14. Det där känner jag igen. "Hur svårt kan det vara? Skulle JAG köpa en sådan som man så lätt syr själv?" Det slutar tyvärr alltför ofta med att man sitter där utan den där saken, alternativt blev den inte klar i tid, och nästa säsong känns den omodern...

    Idag pysslar jag med sådder, de hinner i alla fall inte bli otrendiga innan jag är färdig med dem...

    Sjalen blev S**tsknygg iaf, så den var värd svordomarna ;)

    SvaraRadera
  15. Riktigt riktigt snygg blev den.

    SvaraRadera
  16. Blir frestad att testa själv, att flätorna blir tunga tolkar jag som att man ska göra dem mindre än vad man tror? Ska nog testa.. Länkade till ditt inlägg och lånade din bild här:
    http://wishfultinker.blogspot.com/2012/02/some-days-turn-out-better-than-expected.html

    SvaraRadera
  17. Förstår prexis vad du menar - fixa själv, visst visst men vissa gånger med inslag av kraftuttryck.

    Sjalen blev riktig snygg och nästa gång går det lättare :)

    SvaraRadera
  18. Förstår att det var värt slitet!
    Den var verkligen superläcker!

    Marina

    SvaraRadera
  19. Den blev ju hur fin som helst!!! Känner igen mig i ditt tankesätt:)

    SvaraRadera
  20. Så snygg! Underbar färg också. Skulle bli glad om du ville visa hur du gjort. :)

    Kram på dig Petra!

    SvaraRadera
  21. Den blev ju jättefin! Och det roliga är ju att jag tänker... undrar om jag kan göra en själv? haha, ja du får gärna berätta hur du gjorde så slipper vi andra svära så mycket ;)

    SvaraRadera
  22. Åhh den blev ju hur fin som helst! Bra jobbat! Men nu när du väl gjort en kan du väl göra fler....? Det är säkert fler än jag som skulle vilja ha en ;-)

    SvaraRadera
  23. Men wow! Helt klart värt lite svär-böter och tungtvätt med tvål!

    Och nej, tejpen är inte för eget bruk, riktigt så galen är jag inte! Jag fotar för jobbets del. Lite söndagsjobb som inte hanns med i veckan...

    Nu kom jag äntligen på att maila mina NY-tips också. Kram-kram

    SvaraRadera
  24. Förstår känslan precis. Skillnaden är att det sällan blir bra i slutändan för mig... ;) Har världens kortaste tålamod och det brukar oftast resultera i halvdana projekt. Men ibland så lyckas det och då är man ju skitnöjd över att det både gick fort och blev snyggt. =)

    SvaraRadera
  25. Känns bekant, eller, nä det gör det nog inte förresten, för jag skulle kastat skiten, haha! Men du har verkligen rott iland den, den ser jättefin ut! :-)

    SvaraRadera
  26. Ser fantastiskt fin ut! Duktiga envisa du! Jag hade slängt den och gått och fikat istället! :) kram emelie

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra