söndag 29 april 2012

Livet i New York


På vår- och sommarhelgerna är det loppis som gäller. Oavsett om man befinner sig hemma i Sverige eller i New York. Vi besökte fantastiska Hells Kitchen Flea Market idag.Och där snackar vi en loppmarknad värdig namnet. Wow! 


Hade det inte varit för att möbler, trälådor och stora karotter är väldigt svårt att släpa tillbaka till hotellet över halva Manhattan och sedan frakta hem till Sverige i en vanlig resväska, hade vi nog gjort av med en ansenlig summa av den totala reskassan där. 


Annars då... vad har vi gjort hittills...
Vi betar av en liten del av denna gigantiska stad per dag. Igår var det Little Italy, Chinatown och SoHo. Bland annat med ett besök på underbara Dean & Deluca. Allt är fint på Dean & Deluca! Och tyvärr ganska dyrt. Men med en familj där alla antingen är kockar eller upp över öronen matlagningsintresserade så hade vi god anledning och ordentliga svepskäl att go crazy där i alla fall och shoppa järnet. Familjen måste ju få presenter.

Och middagen på Aquavit igår... Mmmmm....
Hur gott och spännande låter det inte med lättrökt torsk serverad med löjrom, picklad lök och gurka, vaktelägg och frusen pepparrotsgrädde. Eller syrliga vaniljpäron med chokladmousse, mandelkross och caramelglass. Och när man sen får med sig Homebaked Kladdkaka i den sötaste lilla cellofanpåsen hem, jag då kan man inte annat än att älska stället.  

Ja, och så Gospel Sunday Branch idag. Jisses, vilket drag! 
Enkelt uttryckt; Livet i New York är härligt! 

12 kommentarer:

  1. Åhh åhh jag är absolut inte alls avis.. ;) hihi.. Herregud vilket loppis!!

    SvaraRadera
  2. Det är en av mina absolut största drömmar. Att få gå på loppis i NY. Så avis är bara förnamnet här :)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Åhh, vad härligt det låter, oj vad man blir sugen att åka dit!
    Önksar dig en fortsätt super resa!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh, jeg elsker New York og skulle ønske jeg var der :) Kos dere masse for meg :)

    SvaraRadera
  5. Det låter fantastiskt det där! Och jag ser massa saker bara på fotona som jag skulle vilja ha, så jag kän tänka mig att ni blir sugna på att köpa en hel del!
    Ha det fint! :)

    SvaraRadera
  6. Åhh vad härligt det låter! Den där loppmarknaden har jag redan prickat in och meddelat mitt resesällskap att jag skall besöka! Den verkar fantastisk!
    Nu längtar jag ännu mer till vår resa.... nedräkningen fortskrider sakta, 11 dagar kvar!

    SvaraRadera
  7. Wow, det där låter helt fantastiskt! Mat, loppis, shopping... allt man kan önska sig av en bra resa :)

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Så underbart allting låter! Blir riktigt avundsjuk. Loppisbilderna är helt fantastiska! Hoppas ni får en fortsatt bra vistelse :)

    SvaraRadera
  10. Lotus grytan i blått...wow!

    SvaraRadera
  11. Åh, vilken underbar loppis!! (förutom det där huvudet då...) Det låter som ni haft det underbart!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra