torsdag 28 juni 2012

Halsband, sjölejon och romantiska filmer


Fick ett gäng frågor efter söndagens inlägg kring vad som var på gång med serietidningarna, och nu kan jag stilla er nyfikenhet. Tadaa! Ett halsband. Jag fick idén när när en kollega till mig hade stora örhängen med seritidningsmotiv på, för nån vecka. Samma tanke som så många gånger föut dök upp i huvudet: "Det där skulle man ju lätt kunna göra själv...".


Men egentligen är inte jag själv så sugen på att ha Stålmannen från 1970 runt halsen så det halsbandet tar jag med till jobbet och ger till inspirationskällen. Till mig själv gjorde jag istället ett likadant fast med ett av mina senast inköpta finpapper. Tänker mig att det här blir riktigt snyggt till exempelvis ett vitt somrigt linne.

För idag känner jag faktiskt lite hopp, att det nog allt kan bli lite sommar trots allt. Solen strålar från en klarblå himmel. Man annars, om sommaren ändå bestämmer sig för att fortsätta med att bara titta förbi typ varannan dag som det gjort hittills så har jag märkt att TV:s filmutbud på sommaren är precis i min smak.
Det verkar visas minst en sliskig romantisk komedi varje kväll på någon av kanalerna.

Vet inte om detta är speciellt för i år, eller om det är så att jag - i och med det halvkassa vädret och det faktum att jag mer och mer intar skepnaden av ett strandat sjölejon - bara har spenderat betydligt mer tid i soffan och då märker vad som visas på TV. Oavsett vilket så sitter jag bänkad framför 3:an på söndag kväll för då går en av mina favoriter inom kategorin Sockersöta romantiska komedier.

11 kommentarer:

  1. vilket sött...! Gillar cokså finpappret bättre än stålmannen!

    SvaraRadera
  2. Jag kan tänka mig ett stålmannenhalsband :) Och jag är också romantiska komedierfan! Igår satt jag uppe lite för länge så jag kunde se Jane Austens Emma på 8an. Älskart!

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Å vilka fina halsband! Båda två! Och tänk vad kul att fler gillar dom romantiska komedierna! Min man himlar med ögonen och säger - lägg av!en vadå! Umgås med mig eller inte...bara å välja! Det är inte alltid hsn sitter kvar!

    SvaraRadera
  4. Tillhör en av mina favoriter också. Är rätt säker på att jag sitter där då tillsammans med dottern :)

    Halsbanden är superfina! Vill också ha!

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  5. Underbara halsband, det med finpappret är verkligen i min smak!
    Kommer bli såå snyggt tillsammans med något ljust och somrigt plagg.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Härliga halsband - jag är alltid lite extra svag för allt med serier!

    SvaraRadera
  7. Romantiska komedier är sällan fel, lite eskapism mår man bara bra av! Blir snyggt matchat med romantiska halsbandet i tv-soffan också :)

    SvaraRadera
  8. Suverän idé! Det blev väldigt fint och kan ju varieras i det oändliga. Ett sånt måste jag göra! ("kan jag ju göra själv") :-)

    SvaraRadera
  9. Superfina halsband!

    Och tänk vad jag känner igen det där med "kan ju göra själv", händer ofta precis som nu när jag läste ditt inlägg :)

    SvaraRadera
  10. Åh vad fina halsbanden är! Jag håller på med ett liknande, fast jag målar lite på mina plattor.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra