söndag 8 juli 2012

Kalas på schemat

Det blev några dagars bloggpaus... energireserverna behövde fyllas på lite. Egentligen behöver nog reserverna fortfarande fyllas på en hel del. Börjar känna mig rejält stor och tung och ofantligt less på att vara gravid. Men nu har jag i alla fall lämnat allt till min ersättare, tömt skrivbordet, sagt hej då till alla på jobbet och gått på väldigt lång och efterlängtad ledighet. Sommar och semester är det som gäller nu och jag håller tummarna för bebisen kommer snart.


Just idag får bebben dock hålla sig i magen för vi har ett 3-årskalas att gå på. Nisse fyller 3 år och följer upp förra årets succé med ännu ett maskeradkalas i trädgården.
I present ska han få ett par likadana thaibyxor som jag sytt till Viggo.


Att dekorera paketet och kort med minivimplar av washitejp är ju knappast en ny idé eller min egen idé. Minivimplarna har vi sett lite här och lite där (och här, här och här) den senaste tiden. Men herrans tjusigt är det i alla fall. Lite vimplar piffar till och ger kalasstämning på det mesta.

11 kommentarer:

  1. Åh, förstår att det blivit tungt och jobbigt med magen. Skönt att få vara hemma och vila sig.
    Och vilket snyggt paket! :)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Nydelig bukett!
    Koselig å pynte pakken litt ekstra:) Washitapen er jo veldig anvendelig:)
    Du får prøve å nyte tiden frem til babyen kommer best mulig!

    SvaraRadera
  3. Bloggpaus och energipåfyllning kan vi nog alla behöva lite då och då!! Jättefint paket födelsedagsbarnet får!! Njut semestern och ledigheten!! //Louise

    SvaraRadera
  4. Köpt på Mango för några månader sedan :)

    //Lina

    SvaraRadera
  5. vimplar är verkliga festfixare...! Fin-fint paket du har gjort!
    Önskar dej mycket vila nu framöver, och att bebisen kommer snart!

    SvaraRadera
  6. Sicket fint paket vännen!!! Kramar

    SvaraRadera
  7. Så fint paket. Både utsida och insida.

    Tänk att din bebis kommer snart, men det känns faktiskt ganska länge sen du berättade. Skönt att du sagt hejdp och får semester/ledighet på samma gång. Bra att vara utvilad inför det som komma skall... Fast jag måste säga, livet som 2barnsmorsa är inte alls så jobbigt som alla säger. Inte alls. Men det beror så klart på vilken typ av bebis man får..
    Kram

    SvaraRadera
  8. Kan bara hålla med - vimplar är tjusigare än tjusigast. Och knappast nåt vi tröttnar på :)
    Kramis

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra