söndag 16 juni 2013

Nybakat till Nora


Idag fick vi äntligen gosa med det senaste tillskottet i släkten. Mitt nya kusinbarn, Nora. Och i bästa amerikanska babyshower-anda så hade vi givetvis en nybakad blöjtårta med oss.


Ingredienserna i tårtan är blöjor av minsta storlek, nappar, en bitring, två mössor, en tunika och en body. Allt dekorerat med sidenband och vimplar på toppen. Inga konstigheter alls, bara ett gäng bra och användbara saker för en ny liten person, presenterade på ett festligt sätt. Jag hoppas att mina vänner aldrig kommer tröttna på att skaffa barn för jag kommer nog aldrig tröttna på att göra och ge bort blöjtårtor.


Tre våningars blöjfrossa blir mitt bidrag till Fabrikens söndagsbild den här veckan.

7 kommentarer:

  1. Så himla fin och praktisk present!!!! Kommer bli uppskattad!!!!

    SvaraRadera
  2. Så fin! Fick själv en liknande när våran lilla tjej föddes för två månader sedan . Väldigt uppskattat kan jag säga! Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Fantastisk! Verkligen en kul present. Kram carolina

    SvaraRadera
  4. Oj, vilken fin blöjtårta och härlig bild på dej också!

    SvaraRadera
  5. Underbar ide det där med blöjtårta och vad fina ni är, både du och tårtan :).

    SvaraRadera
  6. Den var jättefin! Och säkert lite roligare att få!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Vilken rolig idé! Enkel att göra och kul att få!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra