torsdag 15 augusti 2013

Recyclar sommarens guldkorn


Jag lyssnade på Elin Klings sommarprat härom dagen och hon pratade bland annat om bloggar, instagram och facebook och om den bilden av våra liv som vi väljer att visa upp i sociala medier. Hon påpekadeatt det ju är guldkornen ur våra liv som vi väljer att publicera i de sammanhangen och att det inte alltid ser ut så som vi visar där. Och visst är det så. Visst är det guldkornen av sommaren som ni sett på min instagram (@petranuhnma) de senaste månaderna. Men den här sommaren har det sannerligen inte varit svårt att samla på sig guldkorn. Vilken sommar! 


Jag kan ärligt, och helt utan överdrift, säga att sommaren tjugohundratretton varit en av de bästa somrarna i hela mitt liv. Kanske till och med Den bästa. Vädret, resorna, middagarna, vännerna, utflykterna och alla slöa sköna dagar. Sommaren tjugohundratretton var sommaren då allt klaffade. Jag har samlat på mig så mycket härliga minnen som jag ska plocka fram sen igen i november när det mesta förmodligen känns grått, grått och grått.


Fabriken slår upp portarna för höstens inspiration idag och första torsdagstemat är Recycling. Alltså recycling som i att t.ex. återanvända några av sommarens instagrambilder i ett inlägg. Inte recycling som i att sy lapptäcken av gamla påslakan eller pimpa gamla loppisbrickor


Så kasta er vidare till Fabriken för första gången i höst och se vad de andra medlemmarna recyclar idag.

5 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder! Den här sommaren har verkligen varit bra, det har varit himla skönt att få ordentligt sommarväder :D

    SvaraRadera
  2. Ni har ju haft en helt LJUVLIG sommar Petra!
    Underbara Bilder!

    Nu ska jag blir en bättre kommentator ;))
    u.

    TREVLIG HELG!

    SvaraRadera
  3. Det är sådana guldkorn man sparar djupt inne i hjärtat och tar fram när det blir kallt och mörkt <3

    SvaraRadera
  4. Underbart. Du har nog haft en bättre sommar än vi. Vår sommar är den värsta på 150 år säger dom. Men Sverige visiten var helt fantastiskt underbar. Som alltid. Kanske tack vare det underbara vädret då. Recycla på du. Bilder och minnen består.
    Annette
    My Rose Valley

    SvaraRadera
  5. Visst har det varit en bra sommar, det vittnar ju dina bilder tydligt om!
    För min del har den varit väldigt annorlunda. Väldigt fint väder visst, men det är ju Ullharens intåg i våra liv som har gjort störst avtryck. Nu hoppas jag på fina sensommardagar och kvällar också, även om jag inser att det kommer att bli kyligare och mörkare. Så enligt mig är sommaren inte riktigt slut ännu! :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra