söndag 29 september 2013

När lite tröstshopping är enda boten

tröst


Ja, jag inser såklart att det inte finns något direkt logiskt samband mellan den ljuvligt fluffiga tylldrömmen (skulle sitta perfekt på Floras lilla blöjrumpa) och det faktum att femton månaders mammaledighet alldeles, alldels strax är slut. Och nej, det finns ingen gemensam nämnare mellan den fina lilla glasasken att förvara små finheter i, och den deppiga sanningen att det bara är en ynklig dag kvar av min ledighet.

Men nog skulle jag allt känna mig lite mer peppad att åka till jobbet på tisdag om jag fick tröstshoppa en halvmeter gult elefanttyg på vägen hem och sy en kudde till soffan. Perfekt matchning med den gula zebran. Och nog skulle jag inte känna mig riktigt lika trött när larmet ringer kl 6:30 på onsdag om jag hade lite blomster i en glas- och mässingsvas på köksbordet och om jag fick dela morgonfrallan på en ny fin skärbräda.

Och jag kan nästa lova er, på heder och samvete att den klassiska söndagskvällsångesten nästan helg skulle bli lite mindre om jag fick tända lite ljus i fina stakar och sniffa på några nya ljusdofter

3 kommentarer:

  1. Nå var det alt for lenge siden jeg hadde vert her inne hos deg!!

    Så fine ting du har kjøpt! Viktig å unne seg noe når man trenger trøst.Det blir helt sikkert også litt godt å komme igang me jobben igjen ;) Jeg har forresten ny adresse på bloggen, håper du vil legge meg til i din leseliste :)

    Klem! ::)

    SvaraRadera
  2. Vad säger du, ska vi bilda en aktionsgrupp för att starta VAP? Vård av pyssel?

    SvaraRadera
  3. Ja absolut... KÖP! Alltihop! :-)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra