fredag 27 september 2013

Ungar med myror i benen och kanske det sista ni någonsin hör från mig


Att sy matchande syskonkläder - typ inte så svårt.
Att få båda syskonen att sitta stilla samtidigt (och dessutom se någelunda normala ut) för fotografering - typ omöjligt.


I eftermiddag lämnar vi barnen och deras tigerkläder hos mormor och morfar och åker iväg över natten med några vänner. Vad vi ska göra har jag (till min stora förskräckelse eftersom jag med bravur bär upp epitetet kontrollfreak) ingen aning om. Det är en överraskning från paret Hamlins sida. Den enda information vi fått är en packlista:

* träningskläder (inte för utomhusbruk, men helst långärmat)
* badkläder
* vanliga kläder som passar för middag (galaklänning behövs ej)

Vi har lovats att bli hemlevererade imorgon eftermiddag igen, men man vet ju aldrig... Har ni inte hört av mig på söndag eftermiddag så ring polisen. Rapportera att vi sågs lämna hemmet vid 15-tiden i fredags. Vi såg glada och upprymda ut och klev in i en guldfärgad Kia, utan tecken på våld. Därefter har ingen sett oss.

14 kommentarer:

  1. Åhh det där tyget är så fantastiskt fint! Visst är det från stoff och stil? Snyggt blev det!

    SvaraRadera
  2. Härliga kläder på underbara ungar. Låter som du har en fantastisk helg framför dig!

    SvaraRadera
  3. Vad härligt! med ungarna och deras bilder, och låter som ett spännande veckoslut - ha det så skoj!

    SvaraRadera
  4. Så underbara bilder... japp, att få båda att se trevliga ut, därför fotar jag min en & en! :-)
    Hoppas sannerligen att ni kommer hem välbehållna, synd vore det annars!

    SvaraRadera
  5. Ha ha. Hoppas ni får en trevlig kväll o dag. Och bilderna är ju precis som barn är härliga.

    SvaraRadera
  6. Spännande! Jag uppskattar överraskningar samtidigt som jag har lite svårt för dem. Jag vill gärna vara lite förberedd på vad som ska hända!

    SvaraRadera
  7. Vad underbart Petra! Låter helspännande. Du är så flink med symaskinen... Sugen på en overlocker... Men borde kankse koncentrera mig på en sak i taget. Supersöta ungar. Dom får det kalasbra hos mormor och morfar. Vilken kul idé av vännerna att överraska sådär. Jag är supernyfiken... Ha det så gott. Jag ringer polisen om jag inte ser något blogginlägg inom 3 dagar.
    Kramar
    Annette

    SvaraRadera
  8. Så fine bilder av dine barn. Håper parturen blir gøy - det gjør den sikkert :)

    SvaraRadera
  9. Jag har ju sett på instagram vad det var för överraskning ni fick och den var ju helt underbar!!! Och du, stor pepp inför morgondagen! sorgligt, men allt har sin tid och det finns bra saker med alla tider :-) kram

    SvaraRadera
  10. Så fina kläder och underbara bilder. Mycket liv i bilderna, det gillar jag :)

    SvaraRadera
  11. Så fina kläder och underbara bilder. Mycket liv i bilderna, det gillar jag :)

    SvaraRadera
  12. Vill också ha. Sååå fint. Får jag beställa??

    SvaraRadera
  13. Vilka UNDERBARA bilder på barnen tillsammans, Och härligt att få egen tid! kram och fin kväll

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra