torsdag 7 november 2013

Man tager vad man haver och slänger ihop en pasta


Sjätte arbetsveckan sedan mammaledigheten snart till ända. Det kanske absolut bästa med att vara tillbaka på jobbet är att vid lunchtid varje dag promenera ner till matsalen och bli serverad mat. Inget lagande och framförallt inget funderande och velande kring vad som ska ätas.


När jag var ledig så var Man-tager-vad-man-haver-pastan den absolut vanligaste förekommande maträtten på mitt lunchbord. Att helt enkelt plocka fram det som finns i kylen (grönsaker, svamp, salami, ostar, räkor, ja... what ever), tärna det och sedan steka det i massa (och när jag skriver massa, då mena jag också massa. Snåla icke!) olivolja och vitlök. Sen är det bara att koka spegetti och blanda ihop.


Det är enkelt, det är snabbt, det är gott och man stinker vitlök resten av dagen.

3 kommentarer:

  1. Jo du det kan du räkna med att jag sett Bron och Homeland;) hihi du får helt enkelt komma hit och underhålla mig istället;) Kram

    SvaraRadera
  2. Usch ja, det där med vardagsmat. Det är verkligen så urtrist tycker jag. Och jag är allt som oftast helt oinspirerad... Så jag låter maken sköta det de flesta vardagarna :)

    SvaraRadera
  3. Ja, så gott och ganska enkelt. Här blir det ofta fil m frukt o bär + makrillburk el ägg. Om vi inte har några middagsrester.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra