tisdag 1 juli 2014

Hej då juni. Hej juli!

 
Hej då juni! Jag förknippar dig mest med utebliven sol och kyla men en snabb titt tillbaka i bildflödet visar att du hade dina ljusa stunder, trots allt.
 
Välkommen juli! Under dina 31 dagar ska jag bland annat...
 
 
...sluta deppa över det tråkiga vädret och istället se de positiva sakerna med sommaren som aldrig verkar vilja komma. T.ex. att det tvingas fram tidiga och stora reor och att man kan ha turen att knipa ett blomstrande linne för 99 kronor istället för 399 kronor...

 
...se till att komma till ett beslut om vilka nya stolar vi ska ha till matbordet. Jag velar och velar, funderar och funderar. Men en snabb titt i mappen Dining på min Pinterest visar att jag kanske redan bestämt mig, omedvetet...
 
 
...stänkmåla något. Stänken dyker upp både här och där och jag gillar dom mer och mer. Stänkmålning it is...
 
 
...se Våra vänners liv igen. Kanske den bästa svenska serien som någonsin gjorts och nu finns den åter på Svt Play. Ni som inte sett den - missa för guds skull inte...
 
 
...försöka mig på en Copycat på molnen. Hur härligt skulle det inte va med ett gång såna här i taket barnrummet?! Prislappen ligger dock lite högt för min smak, men ni känner mig... "det där kan man nog lätt göra själv". Lite hönsnät och sprayfärg bara...
 
 
...och kanske tar jag bloggsommarlov. Eller kanske inte. I vilket fall som helst så lägger jag ner alla ambitionerna till regelbundna inlägg. Det får bli när inspirationen infinner sig och andan faller på. Vill ni ha mer regelbundna uppdateringar från mig så finns jag på Instagram där jag heter @petranuhma.
 
Glad sommar!!

2 kommentarer:

  1. haha... såg sina pinnar på pinterest och linnet på instagram, känner mej som en stalker! :-)
    Härliga planer du har för Juli, och om du svänger ihop några moln så kan du väl göra några extra till mej, skulle gärna ha några hängandes i trädet utanför...!
    Och så hoppas vi ju på massor av sol och bad också. Japp.

    SvaraRadera
  2. Gilla för det här inlägget - speciellt stolarna och stänken!
    Fin sommar Petra! Kram kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra