torsdag 4 juli 2013

Ja, det här är sannerligen ingen bantningsblogg i alla fall


Jag har en hel drös projekt på gång som jag snart ska visa er, men inget är riktigt klart än.
Ett såga,- skruva och sprayaprojekt ligger på tork på balkongen, en hylla jag byggt ligger och väntar på att jag ska köpa en ny betongborr så vi kan sätta upp den, ett halvfärdigt iPadfodral ligger på sybordet och i en påse från Stoff och Stil ligger tyg, öljetter och läderband till ett annat projekt.

Så i väntan på att sakerna ska bli klara kör vi lite mer ätbart.


Sommarens godaste sallad, som inte under några som helst omständigheter får missas är den med grillad halloumi och persikor. Helt fantastiskt! Man kan egentligen ha i lite vad man vill i själva salladen och sen toppa med massa halloumi och persika i klyftor som legat på grillen (eller i grillpannan på spisen).



I just den här salladen på bilderna hade jag machésallad (min absoluta favorit bland alla gröna blad), körsbärstomater, avocado, tunnt skivad squasch som fått marinera i lite olja och vinäger, gurka och rostade pinjenötter. Men som sagt, man kan ha i lite vad man vill och gillar. Bara det är halloumi och persikor i överflöd ovanpå alltihopa.


Sen är det bara att goffa i sig alltihop och njuta. Till exempel ihop med tzatziki och lammfärsbiffar.

11 kommentarer:

  1. Vad lustigt, jag åt nästan samma sak häromdagen. Babypenat, stekta squashskivor, babyplommontomater, avocado, stekt halloumi och nektarin var det i min sallad, och så rostade pumpafrön på toppen. Great minds think alike. :)

    SvaraRadera
  2. Oohhlalal det där lät ju hur smaskigt som helst! Har aldrig testat nektarin i - tack för den! Kram

    SvaraRadera
  3. Åh va gott det låter! Flera bra tips som jag inte testat innan, tack!

    SvaraRadera
  4. Hallå! Å vad det låter gott älskar verkligen grillar Halloumi men har inte provat att grillat persikor så det får jag prova så fort som möjligt, det såg supergott ut. Ha det bra i sommarsolen (hos mig regnar det idag) Karin

    SvaraRadera
  5. Bra tips! Och hungrig blir jag också :-)

    SvaraRadera
  6. Nå ble jeg sulten. Så så god ut! :)

    SvaraRadera
  7. OOOOOHHH, det såg minsann supersmarrigt ut!!

    SvaraRadera
  8. Låter ju sjukt gott!! Ska testas i sommar :-)

    SvaraRadera
  9. Åh, är det mitt iPadfodral du pysslar med? Jag MÅSTE sätta mig och klippa bort jeansfickorna nu och skicka över till dig.

    Det såg supersmarrigt skulle jag ju skriva också, så då har har jag gjort det nu.

    Kramen

    SvaraRadera
  10. Jag är iallafall så glad att det inte är en bantningsblogg det här. För detta vill inte jag missa :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra