tisdag 6 augusti 2013

Café Silltruten


Det skulle vara ett snabbt glasstopp för att fylla på energireserverna innan nästa anhalt på utflyktsdagen. Vi smet in på första bästa fik. Och helt utan förvarning hamnade vi på Vaxholms finaste, trevligaste ställe. Kanske hela Stor-Stockholms finaste. Och kanske kanske hela Sveriges finaste.


Jag älskar butiker och caféer där man lagt ner lite extra energi på att inreda och stajla på ett annorlunda och fint sätt. Det höjer besöksupplevelsen tusenfalt.


Jag svor snabbt åt mig själv att jag just på den här utflykten hade beslutat att lämna kameran hemma men tackade samtidigt Apple för min iPhone och körde en snabb fotosession med den istället. 


Fyra olika rum, alla med vackra tapeter, udda möbler och så mycket gamla fina burkar, lampor, klockor, ljusstakar, koffertar, vaser, magasin och dukar att man lätt hade kunnat fylla en hel lada och leva gott på loppisintäkterna från den en hel sommar. 


Ett helt bord fullt med spännande pengar från fjärran länder och ett annat med sedlar från mormors och gammelmormors barndom. Bättre underhållning för de korta i familjen kan man knappast önska sig. 


Ja, sjuttsingen vad fint det var på Café Silltruten i Vaxholm. Och god glass och starkt kaffe. Med andra ord: alla kriterier för både ett första besök och ett återbesök är uppfyllda.

4 kommentarer:

  1. wow... ser jättemysigt ut! Kanske blir fler glassar där i framtiden kan jag tro?!

    SvaraRadera
  2. Härligt det ser ut! Det får bli mitt nästa fika-stopp i Vaxholm :)

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag bor i Spanien men pa sommaren aker jag med min familj till varat hus i Södermanland, Julita. Vi kom tillbaks förra veckan och det är alltid lite svart. Men jag blev sa glad da jag gjorde ett besök i din blogg. Tapeterna i det vackra cafeet är de samma som vi har i varat sommar hus!!! Huset tapetserades i mitten av 70-talet tror jag, men man tröttnar aldrig pa dessa vackra väggar! Tack för ditt inlägg!!!

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart ställe. I Norrtälje finns ett charmigt café med samma stil. Och samma tapet som på översta bilden. EN tapet som jag för övrigt helt har förälskat mig i. Skitsnygg!
    Annette
    My Rose Valley

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra