måndag 9 december 2013

Är det detta som kallas kreativ blackout?


Jag tror jag lider av en krativ blackout. Efter Glögg- och chokladmoussen tog det liksom stopp.
Det är inte svårt att hitta inspiration till julbaket. Snarare tvärtom och jag tror att det är det som är problemet här. Jag har under de senaste veckorna samlat på mig tidningar och broschyrer med olika recept i samma anda som dom där galningarna på TV3:s serie Extreme Collectors samlar på sig saker och ting. Och så tips på bloggar, Instagram och lika receptsajter ovanpå det.


Så nu sitter jag alltså här, med inspiration och recept upp över öronen och vet inte vad jag ska ta mig för. Mörk chokladkaka med polkakross och bär eller Koladajm. Kanske Juliga cakepops eller Mariannetryffel. Ska jag baka Ingefärs- och kolakakan från Hemköps gratisbroschyr eller Saffranskladdkaka med vit choklad. Klassiska lussebullar eller Saffranssnurror med mandelmassa och apelsin. Eller kanske Marys vinterbakelse med röda vinbär, söt smörkola & granatskottssirap.


Om inte är det här klassas som är en svår och långtgåede kreativ blackout så vet jag inte vad som gör det.

6 kommentarer:

  1. Tänk vilka angenäma problem man kan få ibland, känner igen mig! För mig brukar det hjälpa med att skriva listor på vad jag vill göra och sen sålla därifrån, behöver jag t.ex. 5 mjuka kakor eller är det egentligen julgodiset som vi äter mest av här hemma? Och vad är roligast då, fem olika sorters praliner med saffranssmak eller är det variationen vi vill ha!? Hoppas blackouten snart släpper och att kreativiteten då får ta större plats! :)

    SvaraRadera
  2. ja men ibland är det liksom som om det blir en mental overload, kortslutning helt enkelt. lägg allt i en hög, dra en och gör den ;) ps. gud vad lätt det är att ge andra råd och tips.

    SvaraRadera
  3. äsch... gör som jag, titta på skidskytte istället!
    Mannen och barnen bakade massor i lördags, men jag trivdes bättre i soffan! ;-)

    SvaraRadera
  4. Ja ibland blir det faktiskt bara för mycket av det goda...

    SvaraRadera
  5. Åh vad gott allt låter. Hade verkligen inte kunnat välja. :-)

    SvaraRadera
  6. Haha! Typiskt överstimulans :) Ta en promenad och strunta i baket eller gör något du brukar.
    Lycka till!
    Kram Malin

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra