torsdag 18 september 2014

Drömfångaren

 
När hon skrev det där om drömfångaren och dess kommande storhetstid kände jag mig skeptisk. Men det verkar som att hon fick rätt. Nu dyker dom upp lite här och var och näst intill överallt. Och som det mesta andra man exponeras för om och om igen så börjar jag så smått tycka om dom och tänka att dom nog inte är så dumma ändå. Jag gav vika för trenden. Tog fram garn och virknål, lite pärlor och fjädrar och knåpade ihop en egen.
 
 
Den färdiga drömfångaren hittade sin plats i barnrummet (vilket, som synes, är ett ganska mörkt och svårfotograferat rum). Där kan man knö in det mesta som man ännu inte riktigt bestämt sig för om man gillar och som inte har någon direkt annan plats att vara på.
 
 
Fler barnrum hittar ni på Fabrikens torsdagstema idag.
Nu: föräldramöte på dagis. Sen: ett glas torsdagsvin och snart helg. Hepp!

2 kommentarer:

  1. Jag är före trenden!!! YES! Det måste vara absolut första gången eftersom jag alltid missar trender med ungefär 5 år. Min Dream Catcher är gjord av min dotter och h¨nager ovanför min säng... Låt mig kolla om jag jag kan hitta en bild på bloggen... (3 minuter senare...) - här:

    http://myrosevalley.blogspot.ch/2014/03/my-messy-bed.html

    Din är ju helfräck och helt klart supermodern i vit och naturtoner. Borde helt klart "bo" ovanför din säng.

    Kram
    Annette
    My Rose Valley

    SvaraRadera
  2. Haha det är så roligt hur man fungerar :) Den blev fin! Passar bra i barnrummet. De "ska" ju hänga fritt för att kunna fånga mardrömmarna har jag för mig. Kanske skulle vara fint i fönstret... Ska fundera på det :)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för alla kommentarera och hälsningar, det är jättekul att få veta vilka som är här inne och kikar. Tack! //Petra